Gå til innhold
  • Bli medlem

Setedalsheine i september ?


webhiker.dk

Anbefalte innlegg

Hej venner

Jeg havde i den tidlige sommer en grand plan om at vandre og fiske 1 uges tid et eller andet sted i Setesdalen, Valle i Norge, i starten af juni.

What a bummer, min uvidenhed blev bevist med et snedække på 2-4 meter i fjellet ! (så jeg kørte til Femundsmarka i stedet)

Men Setesdalen trækker stadig, så jeg overvejer 3 dage i fjellet i starten af september, men er det nu for sent ? Jeg vandre med rygsæk og telt, sovegear er komfort -1

Jeres kommentarer eller faktuelle viden om sæsonen og området vil være af stor værdi for mig

http://goo.gl/maps/pS1tv

Sommer hilsen fra København

Bo

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tak til jer alle

Jeg begynder planlægningen, selvom jeg endnu ikke har bestemt mig for Vesthei ved Berg eller Austhei ved Tveiten.

Der er mest "rigtigt" fjell på Vesthei, men også lidt længere hike ind, samt måske lidt koldere end der er på Austhei (med hike ind mener jeg til VAFA fiskevande :-)

Takk for hurtige kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja, det er jo rigtigt. Det havde jeg tidligere afskrevet (men det var da der var 10m brøytekanter)

Jeg vil skynde mig at checke hvordan det er i forhold til VAFA vande

Der er en stor fordel ved Suleskarvegen og det er at man er i terreng med det samme. Man spare faktisk 1 hike dag

Tak for tippet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke langt fra campingen og opp til Berg på vestsida. Derifra sti inn til Stavskarhytta.

En tur opp på Svarvarnuten og du har sikt over hele vestheia. Ligger noen vann innover men vet ikke om det er fisk. Har bare gått her 2-3 ganger i 20-30 minus på vinteren.

http://www.fjellforum.no/topic/15509-svarvarnuten-1376-moh-vestheias-utsiktspunkt/?hl=svarvarnuten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dag

Straks efter Stavskarhytta kommer 2*Krokvatn som er et ok fiske target og jeg er fascineret tanken om stien op til Stavskarhytta.

Er det en reel sti eller skal man gå igennem "bushes" ?

Og igen takk til jer for jeres kommentarer. Jeg syntes at det er fantastisk at jeg kan sidde hjemme i mit køkken og få så præcis specifik lokal information :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.