Gå til innhold
  • Bli medlem

Ruggad ryggsekk for fly


Skaaningen

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre ryggsekk med følgende krav/spec som skal erstattes. Noen tips på spec neden?

 

Bruksområde

Kastes omkring på bagagebånd i fly - insjekket bagasje - får ikke gå sønder

Bæres kortere strekker, typ maks 10 km av gangen

Må kunne feste liggunderlag mm utenpå

Volum sirka 60L

 

Speccen på den sekken jeg har er da:

 

Kraftig Cordura-liknende materiale (neppe lettpakking). Dette tåler riper mm.

Godt bæresystem, som ved transport kan dekkes av inbygget beskyttelse. Dette er en lokk som kan rulles over hele bæresystemet. Sekken fremstår da som en bag - ingen bærestropper er synlige og kan fastne.

Faste pakkreimer på utsida

Inbygget ramme ('internal frame')

To hovedrom i sekken, et utenpå.

Dette er en JanSport sekk fra sirka 1996...

 

Det jeg ikke ser ut å finne lengre på marknaden er inbygget evne å dekke hele bæresystemet for transport. Noen som vet om et moderne alternativ på omtrent samme spec? I denne specen/sekken er jeg fremfor alt ute etter evnen å fly med sekken insjekket uten at den går sønder.

 

mvh Skaaningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så lite bæring og mye flytransport ville jeg valgt å gå for en duffelbag. Enten stor bag til å ha tursekk i ved flyvning eller kun en medium bag hele tiden. Jeg har flere jeg bruker til dette, men er mest fornøyd med TNF.

http://thenorthfacestoreoslo.no/TheNorthFace/The-north-face-Base-Camp-Duffel-Medium?filter=54#.VdQ8Sel-NBE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei,

90 literen til north face er lettest å bære. Har den større varianten men denne er svært lite håndterlig når den blir full og skal opp og ned på samlebånd. Eller tåler gamle reconpack alt av hva flymannskaper kan utsette denne for. Har enkelte ganger pakket sekken  i posene man får for å transportere barnevogn. Da slipper man å være redd for at reimer og lignende skal sette seg fast eller ødelegges.

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og god erfaring med tnf duffle. Har bare fått småskader på denne under flytransport når den har vært tungt lastet.

hvordan er prioriteringene dine ift bærekomfort og vekt?

mulig at en todelt løsning med ''god sekk'' og en rimelig pakkpose å ha den i på fly er mer optimalt? Da er det antagelig mer å velge i med tanke på bærekomfort og funksjonalitet du ønsker på sekk, og posen kan skiftes når den er utslitt.

 

mvh Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist med ryggsekk med masse remmer. Ikke noe problem på fly dersom man knyter dem godt sammen eller spanderer på plastvikling av sekken. Det er løse remmer i kombinasjon med transportbånd som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.