Gå til innhold
  • Bli medlem

Er teletext North Face 25 vanntett?


Haakon

Anbefalte innlegg

Jeg vet at The North Face-teltet "VE25" produseres i 2 versjoner: for USA og Europa.

Noen som kjenner til forskjellen på disse?

Mitt telt er uten tapede sømmer på ytterteltet, betyr det at jeg har den Amerikanske versjonen? har det Europeiske tapede sømmer?

Eller er jeg blitt lurt på eBay......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte mitt VE25 på xxl i fjor. Modellen er europeisk og har ikke tapede sømmer. Med teltet fulgte en tube silikon som jeg har påført sømmene. Duken er nå vanntett.

Forskjellen på amerikansk og europeisk er ytterteltet, herunder bl.a. tykkelse og farge. Om jeg har oppfattet det rett... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mitt VE25 på xxl i fjor. Modellen er europeisk og har ikke tapede sømmer. Med teltet fulgte en tube silikon som jeg har påført sømmene. Duken er nå vanntett.

Forskjellen på amerikansk og europeisk er ytterteltet, herunder bl.a. tykkelse og farge. Om jeg har oppfattet det rett... :-)

Å?

Det er ikke tapede sømmer på det europeiske teltet? Og det er tett med silikon? Da er det kanskje håp for teltet mitt, da....

Underlig, for jeg har også et North Face "Ambition 25" og det har tapede sømmer. Og trodde derfor at det var forutsetning for vanntetthet. Takk for at du har gitt meg håp om et tett telt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei sterkaste teltdukane er belagt med silikon på begge sider, og då vil ikkje tapen sitte. Derfor har ikkje dei beste telta tapede saumar. Mange amerikanske telt er belagt med PU på innsida, det gjev svakare duk, men det lar seg gjera å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.