Gå til innhold
  • Bli medlem

Dårlig effekt på Omnifuel


Dagfinn Krog

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med effekten på Omnifuel'en min med bensin. Det tar 10 min ++ å koke opp en liter vann, dette er med vindstille/skikkelig skjerming og ellers gode forhold. Syns det virker som om den går på for lavt trykk, men har ikke funnet noen måte å få det opp på utover å pumpe til stempelet gir seg (noe som ikke gir nevneverdig effekt. Prøvd rensing av dyser uten noen endring.

 

Noen som har gode tips?

 

Dagfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

- pump flasken 30 ganger, så åpner du den, får du en "pffft" lyd så er det trykk i den, hvis ikke så sjekk om pumpen, smør opp/bytt ut lærlappen, sjekk filter. 

 

- Skru av dysen i brenneren, og stikk en q-tip fuktet i litt bensin nedi og roter, sjekk om du får med små metallspon opp. Hvis ja, pump flasken opp til du er lei, snu primusen på hodet UTEN DYSA og åpne alle ventiler, la den skylle godt ut. Rens også dysa godt. Det sleit jeg med, og det hjalp ikke å rense dysa, det kom bare tilbake, for metallet lå i hele røret. Her må du bare skylle systemet helt rent. 

 

- Hjelper ikke det så sjekk alle filter, er det smuss i de som blokkerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror fikk en gang en multifuel brenner i presang og han opplevde samme problem allerede første gang den ble testet. 

Etter en grundig undersøkelse og diverse tester konkluderte vi med at det nok var noe i veien med filteret. Den virket bra når filteret ble fjernet.

Hva som var galt med filteret fikk vi aldri vite for da han gikk tilbake til butikken for å få et nytt filter så tok de tilbake hele brenneren og ga ham en ny.

Den virket helt etter boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.