Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretvann nær Oslo


klovnikamp

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er lite kjent i marka rundt Oslo, så jeg trenge tips.

Ønsker å finne et bra ørretvann maks 1 times kjøring fra Oslo, maks en times gange med tung sekk, hvor vi kan slå opp et par telt.

Har vært på øyungen, men der er det for mange folk, og vanna sør for Losby golf er vel hovedsakelig gjeddevann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Østmarka og Nordmarka har masse gode ørretvann, OFA gjør en god jobb med forvaltningen.

Det er gjedde i Losbyvassdraget, men også flott ørret. Dessuten er det mange vann i Østmarka som ikke er knyttet til det vassdraget. En kamerat tok ørret på 1,2kg i dette området tidligere i sommer.

Østmarka er ofte veldig bra :) kjøp gjerne fiskekartboka til OFA, men det at det står at er vann er fisketomt eller lignende i den boka betyr ikke at du ikke bør oppsøke det vannet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Landsem

Hei,

Jeg er lite kjent i marka rundt Oslo, så jeg trenge tips.

Ønsker å finne et bra ørretvann maks 1 times kjøring fra Oslo, maks en times gange med tung sekk, hvor vi kan slå opp et par telt.

Har vært på øyungen, men der er det for mange folk, og vanna sør for Losby golf er vel hovedsakelig gjeddevann?

 

Det er mange bra ørretvann i Oslo kommune, men jeg tror bare du må gå den tunge veien å søke info via andre kanaler enn nett. Tips er kanskje å gå litt lenger inn i skauen enn Øyungen. I mange av nærvanna og myrputtene uten rekruttering er det satt ut fin fisk fra lokal stamme, men som er fora opp i anlegg. Såkalt pellets-fisk. Dra opp på Torshov i den gamle årgangsfiskesjappa der og kjøp OFA fiskekartbok. Tror de selger fiskekort og. Det må du selvsagt ha. Folka i disken der deler sikkert litt skrøner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å finne et bra ørretvann maks 1 times kjøring fra Oslo, maks en times gange med tung sekk, hvor vi kan slå opp et par telt. 

Øyungen er et bra vann. Mye folk, ja men det blir færre utover høsten. 

Hva er et bra ørretvann for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lenge ørretpers på 3,75kg fra Bogstadvannet. Ikke akkurat et kjent godt ørretvann, men det går noen rygger der. Samme kan vel sies om Lutvannet på andre siden av byen.Ellers er det jo en del OK ørretvann når du går/sykler opp fra Sørkedalen eller Lommedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.