Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltplass på Skrim


hgmann

Anbefalte innlegg

Hei

 

Planlegger en helgetur med familien til Skrim. Tanken er en rolig familietur med fiske og litt vandring (kanskje en tur på Styggemann event.) Vi skal bruke Wiglo lt4. Dette teltet veier jo litt så en basecamp eller ikke for lang vandring før teltplass er ideelt. 

 

Er det noen som vet noe om det finnes gode teltplasser på Skrim med disse forutsetningene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke flust med gode teltplasser på Skrim, mye myr og kratt - men noen steder er det plass hvis man ikke ønsker å plante seg midt oppi lynga da. Ved både nord og sørsiden av Fjellsetertjern, på odden på vestsiden av Øyangen og på vestsiden av Svarttjern er det fine teltplasser med tilhørende bålplass. Er plass på Fiskelaus også, men kanskje ikke til en Wiglo. Rundt Krokvannet er det vel noen plasser og, men har ikke snust meg rundt hele dette vannet. Husk at det er skikkelig sinnsykt drøyt med Knott der nå, eller var hvertfall det for noen uker siden. På andre siden av Skrim eller med utgangspunkt fra Sørmyrseter så får du høre med @friluftsloffern ang. teltplasser der :) God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar og ikke minst knott-varselet. Mulig turen bør utsettes til litt lenger utpå høsten. Høres ut som et spennende område. Det var vel din turrapport fra Skrim som jeg leste tidligere. Fikk veldig lyst til å teste ut det området da :) Skal sjekke på ut.no-kartet på beliggenhetene du beskriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat tips om greie teltplasser rundt vannet Mykle. Det skulle visst være mulig å gå fra nordenden av Mykle til Sørmyrseter og Styggemann.

Mykle er greit nok, men det kan nok være mye folk der. Om det ikke spiller noen rolle er det jo et greit campområde. Tror imidlertid det kan bli i lengste laget å gå derfra til Styggemann og tilbake på en dag. Ihvertfall om ikke barna er store. Uten at jeg har kikket nøye på kartet må det være minst 10 kilometer hver vei. Mulig du kan komme deg på grusvei noe lenger mot Sørmyrseter men tipper det er stengt med låst bom.

Jeg tror jeg heller ville satset på å kjørt opp til Ivarsbu og parkert der for så å rusle litt innover. Om dere ikke vil gå så langt med teltet så finner du helt sikkert en teltplass ved et av stølevanna eller Svarttjern :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også knotten på skrim tidligere i sommer, godt det har roet seg! ang teltplass så teltet vi først en natt på nordssiden av skrimsvannet. der var det gress, vann og alt på topp unntatt knotten. derfra tok vi med teltet bort til øvre urdstjerna. her var fiskevann og 3-4km sti til styggemann. fikk ikke fisk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også knotten på skrim tidligere i sommer, godt det har roet seg! ang teltplass så teltet vi først en natt på nordssiden av skrimsvannet. der var det gress, vann og alt på topp unntatt knotten. derfra tok vi med teltet bort til øvre urdstjerna. her var fiskevann og 3-4km sti til styggemann. fikk ikke fisk da..

 

Takk for tips. Har hørt at det kan være MYE knott der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte det @Barild sier om knott.Kom hjem i kveld etter to dager der oppe og knapt nok noe knott og spore. Nydelige forhold og strålende vær. Men merker at høsten er på vei inn i fjellet. Kjøligere om natta og fargene såvidt på vei i blåbærlyngen og noen trær. 

 

Ang teltplass på Sørmyr er det en veldig fin plass med Tverrvann. Helt i det sør-østre hjørnet er det benker og bord, samt plass til lavo eller to. Men har inntrykk av at den er populær så her gjelder det å være tidlig ute. Ellers stemmer det som Martin sier at det er ikke flust med gode lavo plasser på Skrim. Noen steder kan det være greit å ha med en xtra presenning til å ha under bunn pga fuktig myrjord. Fra tverrvann er det heller ikke så langt fra en parkering mot styggemann. Kjør tilbake mot Mykle fra Tverrvann. Ta første vei til venstre og følg den til enden. Derfra er det greit avstand å gå mot styggenmannen.

Tips!! Ta med blåbærplukkere. Bugner med blåbær der oppe i år. Hvertfall der jeg har hvert på Skrim og Vindfjell i sommer.

 

Ønsker god tur og skitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte det @Barild sier om knott.Kom hjem i kveld etter to dager der oppe og knapt nok noe knott og spore. Nydelige forhold og strålende vær. Men merker at høsten er på vei inn i fjellet. Kjøligere om natta og fargene såvidt på vei i blåbærlyngen og noen trær. 

 

Ang teltplass på Sørmyr er det en veldig fin plass med Tverrvann. Helt i det sør-østre hjørnet er det benker og bord, samt plass til lavo eller to. Men har inntrykk av at den er populær så her gjelder det å være tidlig ute. Ellers stemmer det som Martin sier at det er ikke flust med gode lavo plasser på Skrim. Noen steder kan det være greit å ha med en xtra presenning til å ha under bunn pga fuktig myrjord. Fra tverrvann er det heller ikke så langt fra en parkering mot styggemann. Kjør tilbake mot Mykle fra Tverrvann. Ta første vei til venstre og følg den til enden. Derfra er det greit avstand å gå mot styggenmannen.

Tips!! Ta med blåbærplukkere. Bugner med blåbær der oppe i år. Hvertfall der jeg har hvert på Skrim og Vindfjell i sommer.

 

Ønsker god tur og skitt fiske.

Takk for tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi teltet ett døgn på Mykle. Det ble Mykle da vi kun hadde et døgn til rådighet. Skal helt klart utforske Skrimområdet mer ved å følge alle de gode tipsene jeg har fått her. Vi kjørte først til nordenden av Mykle. Det var som nevn her i tråden lagt opp til teltplass og toalett. Men her var det folksomt. Vi fant imidlertid en fin plass med strand midt på Myklevannet på østsiden. Legger ved noen bilder. Strålende vår og lite vind. Litt mygg, men ikke plagsomt. Takk for tips dere.

 

Det blir flere turer til Skrim :)

 

 

 

post-15172-0-74132800-1440262199_thumb.j

post-15172-0-17036000-1440262219_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.