Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykle Norge rundt - ønsker tips til hvor jeg bør dra


Anbefalte innlegg

Sommeren 2016 planlegger jeg å bruke tre måneder på å sykle Norge på tvers og på langs. På denne turen håper jeg å få oppleve mye av det beste turist-Norge har å by på.

 

Noen steder, aktiviteter og attraksjoner er allerede på blokka, men jeg har ikke fastlagt ei rute ennå. Nå håper jeg du vil hjelpe meg med gode tips til hva jeg bør oppleve. 
 
Hva jeg ønsker tips om:
 
  • alle typer fascinerende steder, både i naturen og i byer/tettsteder (f.eks. fjell, fosser, strender, severdigheter, attraksjoner) originale serveringssteder og overnattingssteder
  • småskalaprodusenter av mat og drikke, gårdsbutikker og gode gammeldagse landhandler (om slike fortsatt fins)
  • bra folk som gir turister minneverdige opplevelser
  • solide arrangører som tilbyr aktiviteter som klatring, dykking, surfing, brevandring, kajakk etc.
  • strekninger som egner seg spesielt godt for sykling
  • det uventede: er interessert i alt som er morsomt, rørende, rart eller obskurt - med andre ord ting jeg kan ha glede av å oppleve, men som jeg ikke har fantasi til å finne fram til sjøl

Setter stor pris på tips, enten her på forumet eller på bloggen min: 

http://www.sirasverden.no/blog/2015/7/29/skal-sykle-norge-rundt-nsker-tips-fra-deg-om-hvor-jeg-br-dra 

 

Jeg har også ambisjoner om at det skal bli bok av turen. Tipsere og følgere er med i trekningen av bøker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.