Gå til innhold
  • Bli medlem

Ruteplanlegging


Kaisi

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å starte turplanleggingen på Lommekjent. Synes det er lett å bruke og har stort sett det jeg trenger for å planlegge ei rute. Der er det f.eks. funksjonalitet for å veksle mellom å markere ruten på sti og i terrenget. Det har jeg ikke fått til på Garmins BaseCamp, som jeg forøvrig hatet fra første stund :-) Mulig det er blitt bedre, men jeg har ikke giddet å oppdatere programvaren...
 
Det er lett å laste ned gpx-fil til GPSen fra Lommekjent. Kartene kunne vært hakket mer detaljert, det er noen småstier som mangler i deres kartløsning, men alt i alt er dette den beste turplanleggeren jeg har funnet, til mitt bruk.
 
Men så til spørsmålet: Er det noen som har bedre forslag til turplanlegger som genererer fil til nedlasting på GPS? Eller link om dette er diskutert på forumet før... jeg er litt nybegynner her inne...
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ut.no kan også lage GPX-fil for ruten du plotter inn, men du må lage en "tur" av det, og jeg tror i farten at du må publisere den også, før du kan laste ned GPX. Jeg synes det er utrolig teit at du må publisere turene før du kan laste ned...

(eller er det noe jeg overser?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.