Gå til innhold
Chrtalgo

Telt og fiske, Surnadal

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å ta med samboeren på en par netters idyllisk telttur og ønsker tips til områder i nærheten av Surnadal hvor vi skal bo noen måneder i høst.

Det blir hennes første telttur, og hun er meget skeptisk, så det bør være et fint område, ikke langt i fra bilvei og parkering, samt. et vann hvor det er gode muligheter for å få litt ørret med fiskestengene. Vi har bil, så vi kan kjøre et stykke også.

Setter stor pris på tips til plasser, praktisk info og ellers andre tips som kan bidra til at samboeren får et behagelig første møte med naturen :)

Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av jso
      Hei.
      Selger mitt pent brukte telt. Har vært fint å bruke men etter familieforøkning har jeg funnet at jeg vil ha noe enda større.
      Skal ha 3500 kr

Annonse her
      https://www.finn.no/134631271
      Kan sendes, eller hentes i Bærum.
    • Av UTE avdelingen
      Ei åpen koie og en utrolig fiskeopplevelse. Her er den siste videoen fra vår drømmeuke i Nordfjella i September. 
    • Av Trollhatten
      Helsport Trolltind Superlight 2 er et lett kuppeltelt som er lett å sette opp. Det rommer plass til en vandrer på 190 cm (på diagonalen).

Som telt flest ligger  man inne i en gul katakombe og ser ingenting av den flotte naturen på utsiden (eller grizzlyen som kommer i firsprang). Jeg liker å kikke ut, så jeg fikk en lokal båtkalesjemaker til å sy inn båtkalesjevinduer som har 0,4 mm tykkelse.

Vekten økte kun med 195 gram og endte på en totalvekt på 1550 gram med stenger og alt. Det ble totalt 7 vinduer på ytter og innerduk.

Det 7.ende vinduet ble sydd inn utenfor mesh-nett ventilen. Det går fint å se igjennom, pluss at man sparer noen gram på sy inn vindu på innerduken..
      Vinduene er sydd inn med doble sømmer. Det kan og vurderes om de skal legges tynn dobbeltsidig tape mellom vindu og duk for ekstra vanntetthet.

Når man pakker sammen teltet er trikset å legge alle vinduene oppå hverandre som en stabel med pannekaker, rulle sammen, og dytte inni teltposen. Da får ikke vinduene knekk.
      Hilsen fra Varangervidda!

• Av Fiskegal
      Jeg lager en del tur- og fiskefilmer. Tenkte å bare starte en tråd her hvor folk kan dele eventuelle videoer de lager.
    • Av Thomas Rekdal
      Hei,
      Tenkte å ta en overnattingstur i Nordmarka i helgen.
      Starter turen fra Songsvann, supert om det er et fiskevann i nærheten også.
      Noen som har noen forslag? 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.