Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen kjent i Skibotndalen?


Utendørs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg planlegger å ta en solotur i Skibotndalen i Troms innen 2 uker. Dette er er område jeg har likt lenge, men jeg har kun kjørt forbi der, aldri gått på tur. Jeg skal hovedsaklig fiske, men det er veldig mange vann i området så blir sikkert å forflytte meg ganske ofte, kommer an på fiskeforhold og sånt. Turen skal ikke være så lang, men tenker minimum 2 dager overnatting, kanskje mer. Vet noen hvor det er bra å starte ifra? Må parkere ved E8 en plass men virker å være et bratt parti fra veien å opp til første vannene.

 

Kart ligger vedlagt, interessant område er markert i boks.

post-9346-0-92927200-1437316747_thumb.pn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parker der europavegen krysser Didnojohka (som stammer fra Didnojavri). Stor utkjøring på høyre side. Jevn og fin stigning oppover dalen langs elva. Du kan følge en anleggsvei et stykke oppover, som ender opp ved en demning. Her kan du evt krysse over demninga dersom du ønsker å holde venstresida av elva videre innover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker der europavegen krysser Didnojohka (som stammer fra Didnojavri). Stor utkjøring på høyre side. Jevn og fin stigning oppover dalen langs elva. Du kan følge en anleggsvei et stykke oppover, som ender opp ved en demning. Her kan du evt krysse over demninga dersom du ønsker å holde venstresida av elva videre innover. 

 

Takk for tipset, ser på kart at det går en vei opp der ja, ser ut som en bra plass å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ja det e fint å gå til laos hytta. det ligger i tillegg to finske hytte bare noen km fra den som mange synes e et bedre alternativ pga standaren. det bruke å være bra med fisk der på disse tider...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.