Gå til innhold
Utendørs

Noen kjent i Skibotndalen?

Det er 1097 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger å ta en solotur i Skibotndalen i Troms innen 2 uker. Dette er er område jeg har likt lenge, men jeg har kun kjørt forbi der, aldri gått på tur. Jeg skal hovedsaklig fiske, men det er veldig mange vann i området så blir sikkert å forflytte meg ganske ofte, kommer an på fiskeforhold og sånt. Turen skal ikke være så lang, men tenker minimum 2 dager overnatting, kanskje mer. Vet noen hvor det er bra å starte ifra? Må parkere ved E8 en plass men virker å være et bratt parti fra veien å opp til første vannene.

Kart ligger vedlagt, interessant område er markert i boks.

post-9346-0-92927200-1437316747_thumb.pn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parker der europavegen krysser Didnojohka (som stammer fra Didnojavri). Stor utkjøring på høyre side. Jevn og fin stigning oppover dalen langs elva. Du kan følge en anleggsvei et stykke oppover, som ender opp ved en demning. Her kan du evt krysse over demninga dersom du ønsker å holde venstresida av elva videre innover. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parker der europavegen krysser Didnojohka (som stammer fra Didnojavri). Stor utkjøring på høyre side. Jevn og fin stigning oppover dalen langs elva. Du kan følge en anleggsvei et stykke oppover, som ender opp ved en demning. Her kan du evt krysse over demninga dersom du ønsker å holde venstresida av elva videre innover. 

Takk for tipset, ser på kart at det går en vei opp der ja, ser ut som en bra plass å starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Ja det e fint å gå til laos hytta. det ligger i tillegg to finske hytte bare noen km fra den som mange synes e et bedre alternativ pga standaren. det bruke å være bra med fisk der på disse tider...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 1097 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.