Gå til innhold
  • Bli medlem

Lave sko med vid forfot?


naturstein

Anbefalte innlegg

Annonse

Modeller som passar mina Donald Duck-fötter har jag funnit bland annat i Altra, Merrell och Mizuno, skogsskor kan jag rekommendera t.ex Merrell Moab (finns både som Ventilator eller GTX).

De har grov Vibram-sula.

Samtliga av dessa märken ovan är breda i framänden, du kan finna skor som bäst fyller dina preferenser för tjocklek på sula, vattentäthet/genomsläpp och så vidare.

Jag hoppas att någon av dessa ska passa just dina fötter, men de ska ju inte bara passa på ett ställe på foten. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merrell Moab (både lave og mid-høye) og TNF Hedgehog (lave) har funket bra på mine pailabber.

Ellers har jeg også funnet bra matcher i enkelte modeller av Brooks, Mizuno og FiveFingers, men det er ikke helt tursko da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal dere ha! Nå blir det ikke problemer med å finne sko fremover. :-) Jeg har lest mye bra om Altra, men ser ut til at jeg må bestille fra utlandet skal jeg kjøpe de. Altra er ikke så utbredt i Norge dessverre, iallefall ikke på nettbutikker, og Oslo Sportslager har dessverre ikke min størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd

 

Takk. Jeg har sjekket de fleste butikkene som kommer opp, og finner bare standard Moab der, og ikke Wide width, som er den versjonen jeg regner med jeg trenger.

http://www.merrell.com/US/en/search?q=moab+wide

 

Har du prøvd de i "normalbredde" og funnet de for smale?

Har opplevd at flere merker/modeller er for smale for mine føtter, mens Moab er fine i bredden for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har du prøvd de i "normalbredde" og funnet de for smale?

Har opplevd at flere merker/modeller er for smale for mine føtter, mens Moab er fine i bredden for meg.

 

Nei, jeg antok bare at det var wide-versjonen som passet for brede føtter. Hvis vanlig Moab er bredere fremme enn vanlig kan jeg jo prøve og se (føttene mine er ikke SÅ brede). Jeg skal fortsette å lete her i byen, har ikke funnet dem så langt. Alternativt kan jeg kanskje bestille ulike størrelser på nett og returnere det som ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skeptisk til tross for alle de gode omtalene hos Amazon da det er flere som skriver om det samme problemet jeg har hatt med Keen, at limet løsner.

 

http://www.amazon.com/Merrell-Moab-Gore-Tex-Waterproof-Hiking/product-reviews/B00D7CHAM4/ref=cm_cr_dp_qt_hist_one?ie=UTF8&filterBy=addOneStar&showViewpoints=0

 

Tror jeg satser på sko jeg er sikker på holder en stund, selv om de ikke er så komfortable, nemlig Alfa M77. :-)

 

Bruker til vanlig str. 46 med tynne strømper. Er M77 normal i forhold til størrelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er M77 normal i forhold til størrelsene?

 

Når jeg bruker M/77, og så veksler til andre sine støvler i samme størrelse, så virker alltid de andre sine litt små på størrelsen ( i hvert fall på bredden). Ergo M/77 er nok litt store på størrelsen.

 

Alfa sier ikke noe om dette på sin webside for disse støvlene: https://www.alfa.no/shop/proff/arbeid-og-uniform-stovel/m-77-dynamic

 

Men Protex, som overtok leveransen til forsvaret når Alfa mistet den, skriver om sine sko at "Litt store i størrelsen. F.eks. passer Norsk Ullsåle i str 43 akkurat til Feltstøvler i str 42.", se:

http://www.protexshop.no/products/militaerstovler-m77-felt-

 

Tror samme er tilfellet for Alfa, men ta ikke mitt ord for det om du ikke får prøvd får du kjøper; send en til mail Alfa og spør om størrelsen på M/77 er litt større enn "normalen" (mailadresse finner du her:

https://www.alfa.no/kundesenter/kontakt-kundesenter)    Eventuelt kjøp fra   Protex.

 

De fleste nettshopper lar deg nå bytte uansett, om du ikke har prøvd skoene ute altså :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. :) Når er jeg trygg på at str. 46 iallefall ikke er for små, men kan sende en e-post for sikkerhetsskyld, eller benytte meg av en butikk med gratis retur, som f.eks. Outnorth, om de har de.

 

Outhnorth har de ikke nei, så da blir det Protex siden det skiller noen hundre kroner i pris. Er det samme sko Protex har, eller er de på Alfa sin nettbutikk bedre siden de heter "dynamic"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. :) Når er jeg trygg på at str. 46 iallefall ikke er for små, men kan sende en e-post for sikkerhetsskyld, eller benytte meg av en butikk med gratis retur, som f.eks. Outnorth, om de har de.

 

Outhnorth har de ikke nei, så da blir det Protex siden det skiller noen hundre kroner i pris. Er det samme sko Protex har, eller er de på Alfa sin nettbutikk bedre siden de heter "dynamic"?

 

Magasinet dot no og Skittfiske dot no har disse til 1199, tror begge har fri retur, men sjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd. :) Når er jeg trygg på at str. 46 iallefall ikke er for små, men kan sende en e-post for sikkerhetsskyld, eller benytte meg av en butikk med gratis retur, som f.eks. Outnorth, om de har de.

 

Outhnorth har de ikke nei, så da blir det Protex siden det skiller noen hundre kroner i pris. Er det samme sko Protex har, eller er de på Alfa sin nettbutikk bedre siden de heter "dynamic"?

 

vet ikke hvilke som er best. Om du er i usikker, kjøp Alfa. Men de kaller nå flere av sine modeller for "Dynamic". Hva det innbærer vet jeg ikke, om det baseres på nyvinninger/endringer i modellene, eller om det mest er en "gimmik"...?

Kjøpte selv et par fra Protex for et par år siden nå, og kan ikke si jeg har merka forskjell. Antar at protex produserer etter den samme mal som Alfa har brukt, at enten så er den ikke patentbeskyttet mer, eller så eier forsvaret rettighetene til originalen,  vet ikke... Kanskje andre her som vet? Protex skriver om at de overtok leveransen fra Alfa her : http://www.protexshop.no/pages/om

 

(PS kjøpte også en "Pilot" modell fra Protex tidligere, men den var dårlig egna som fjell/friluftsko, for myk i læret over ankelen og snøringen med løkker i stedet for hemper øverst var noe herk sprø du meg. Sikkert fin for vektere/politi/piloter som går mye inn/ut av kjøretøy og skal trykke på pedaler osv.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da blir det Protex. Alfa har kanskje lagt til "dynamic" for å skille seg fra Protex, uten at skoen er bedre, vil jeg tippe. :)

 

Har vurdert Pilot tidligere siden jeg synes den har litt "penere" design, så takk for advarselen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har problemer med å finne sko til skogsbruk som har bred nok forfot. Viking Anaconda passet på den ene foten, men ikke den andre. Keen passer, men ønsker sko av bedre kvalitet.. Kan dere anbefale et merke eller sko?

ortopediteknikk er en bedrift som selger skotøy til folk som bl a trenger ekstra brede sko - som jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.