Gå til innhold
  • Bli medlem

Fantastiske Lifjell[FILM]


Rismyhr

Anbefalte innlegg

Annonse

Herlig stemningsrapport! Har vært nysgjerrig på Lifjell selv, og interessen ble ikke akkurat mindre av denne filmen...  :yes:

 

Hva var startpunktet for turen? 

Startet på parkeringen ved hyttefeltet/alpinanlegget der hvor Lifjell fjellkirke ligger. Tar til høyre ved Bø Badeland og fortsetter oppover i åsen noen kilometer. Fint utgangspunkt med rødmerka stier innover, i følge kartet er det bare det Østsiden av lifjell som er rødmerket og mest sannsynlig det utgangspunktet som flest benytter seg av. Ellers er det sikkert et flust av andre steder å starte turen, fikk inntrykk av at det er veldig mange alternativer opp til snaufjellet via de mange dalførene som leder oppover. Vær obs på at det koster 50,- døgnet å stå parkert men vi bestemte oss for å droppe det(hysjhysj) pga. så og si hele summen går til brøyting av p-plassen osv. Blir litt feil i mine øyne å betale for noe som skifolket benytter seg av. Boten er på 300,- men var ingen lapp å se i ruta når vi kom ned til bilen, tok sjangsen da parkeringen uansett hadde kostet oss 300,-. Tviler på at kommunen bruker ressurser på dette i sommerhalvåret.

 

Edit: Jønnebu heter det der vi startet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint der ja. Har selv tenkt meg til blefjell så snart som råd, men lifjell ser absolutt bra ut det også

Blefjell anbefales på det varmeste! Du får en flott helgetur med mulighet til å ta inn på 2 DNT hytter hvis det er ønskelig. Ligger en liten film fra turen jeg hadde i fjor på youtube kanalen min. Link: https://youtu.be/QUFm0vP77oc

 

God tur! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.