Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttur med utgangspunkt i Hovden el Setesdal


Sovjetunionen

Anbefalte innlegg

Hei turfolk! 

 

 

Siden det skal pisse ned i vinkel over Eikesdalen i nesten uke, har jeg måttet legge om turplanen til et sted med litt oppholdsvær og vurderer området Setesdalsheien/Hovden. Jeg er imidlertid ekstremt dårlig kjent der, og lurer derfor på om det finnes noen her på forumet som kunne gi tips til fine steder å legge ruten. Turen blir man-fre og skulle gjerne inneholde noen lekre fiskevann/elver med spretten ørrett og litt flott norsk natur. 

 

Noen som har vandret mye i disse områdene? 

 

På forhånd takk for alle innlegg! 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Ser du ikke får så mange svar her. Jeg har erfaring med Setesdalsheiene, men ikke med fiske. Så vidt jeg vet er det gode muligheter for det i hele området.

 

En mulighet er å parkere bilen ved skisenteret på Hovden og gå T-sti inn mot Sloaros og Holmavasshytta. Det er et fint område å tusle rundt i. Mange vann og sikkert fisk, Dere kan også lete etter Bamsebu, som ble brukt av Vemork-sabotørene da de måtte overvintre etter sabotasjen (noen av dem). Den skal ligge rett ved nordbredden av Holmavatnet så vidt jeg vet.

 

Hvis dere trekker så langt sør som Brokke-Suleskarveien ligger det to hytter nære veien (Håhelleren og Øyuvsbu). Overnattende DNT-medlemmer kan så vidt jeg vet fiske fritt i vannet nedenfor. Det er også kanoer til utlån. Dette er også en fin start for en tur til Gaukhei litt lenger sør.

 

En fin rute er Brokke-Suleskarveien - Svartenut - Bossbu - Stavskar. Flott fjellterreng, mye småvann. 

 

Jeg vet ikke om dere helst vil telte, for da er det bare å kjøpe et kart og dra innover. Masse flott høyfjellsnatur i disse områdene. Lett tilgjengelig fra Brokke-Suleskarveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.