Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordvesten og fiske på Holken og omegn


Tom42

Anbefalte innlegg

Det har vært så mye fint å lese om det området som ligger mitt hjerte nærmest,    Strekning tra Synken  - Reksjå - Sletteidvatni, og Synken - Holken - Vibekkfjella - Sletteidvatni. 

 

Og da jeg i tillegg fikk se alle bildene, satte jeg i gang, først med å handle inn løk, gulrot, bønner i tomat, egg og gulrot, od da tok ikke lang tid, før dehydratoren var fylt opp av finkappet løk, mens stekeovnen ble fylt opp av resten.    Og adrenalinet steg.   

Riktignok hadde min kone og jeg forskjellige oppfatninger om hvorvidt løklukten som etter hvert fylte heimen eller ikke var god eller dårlig, for da hun kom hjem etter å ha overlatt kjøkkenet til meg, havnet vi begge, dehydratoren og jeg altså i snekkerboden.  ,

Etter en stund ble jeg ,og bare jeg,  invitert inn i gjennomtrekken - og faren var over- for denne gang.

 

Og nå er sekken på det nærmeste ferdig pakket, og jeg trenger ikke mer enn et par timer på meg før jeg kan sette kursen nordover. 

------------------------------

Men, og nå kommer jeg endelig til saken.     Værmeldingen er ikke særlig oppløftende.  Ikke at det regner, men at det ser ut til å bli mye vind fra NV.    Etter min mening en heller ugunstig vindretning som gir lite fisk.   Men det finnes sikkert andre som har helt andre erfaringer fra samme området, som kan trøste meg.  

 

Når det gjelder redskapsvalg ligger nok fluestanga mitt hjerte nærmest, selv om det var med mark jeg lærte å fiske.  Og som nr 3 og 4 kommer sluk og dynamitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver igjen.    Lastet trolig denne på et dårlig tidspunkt.    Håper noen vil svare meg

Det har vært så mye fint å lese om det området som ligger mitt hjerte nærmest,    Strekning tra Synken  - Reksjå - Sletteidvatni, og Synken - Holken - Vibekkfjella - Sletteidvatni. 

 

Og da jeg i tillegg fikk se alle bildene, satte jeg i gang, først med å handle inn løk, gulrot, bønner i tomat, egg og gulrot, od da tok ikke lang tid, før dehydratoren var fylt opp av finkappet løk, mens stekeovnen ble fylt opp av resten.    Og adrenalinet steg.   

Riktignok hadde min kone og jeg forskjellige oppfatninger om hvorvidt løklukten som etter hvert fylte heimen eller ikke var god eller dårlig, for da hun kom hjem etter å ha overlatt kjøkkenet til meg, havnet vi begge, dehydratoren og jeg altså i snekkerboden.  ,

Etter en stund ble jeg ,og bare jeg,  invitert inn i gjennomtrekken - og faren var over- for denne gang.

 

Og nå er sekken på det nærmeste ferdig pakket, og jeg trenger ikke mer enn et par timer på meg før jeg kan sette kursen nordover. 

------------------------------

Men, og nå kommer jeg endelig til saken.     Værmeldingen er ikke særlig oppløftende.  Ikke at det regner, men at det ser ut til å bli mye vind fra NV.    Etter min mening en heller ugunstig vindretning som gir lite fisk.   Men det finnes sikkert andre som har helt andre erfaringer fra samme området, som kan trøste meg.  

 

Når det gjelder redskapsvalg ligger nok fluestanga mitt hjerte nærmest, selv om det var med mark jeg lærte å fiske.  Og som nr 3 og 4 kommer sluk og dynamitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei torø, Guttungen og jeg hadde en tur i området med akkurat den vindretningen. Vi fikk fisk selv om det var tildels langt mellom betta når det blåste som verst. Når vinden løya ble det noe bedre. Guttungen brukte også fluestang uten hell. Vi så fisken ta daddy longlegg men den flua hadde ikke vi i skrinet. Det vi fikk tok vi på spinner. Film fra turen ligger på youtube. Søk på Hardangervidda. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.