Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode fiskevann fra Halne til Odda


Nichodegard

Anbefalte innlegg

Jeg, meg selv, teltet og fiskestanga har planlagt tur på Hardangervidda om litt over ei uke. Turen begynner fra Halne via Stigstuv, Besso, Litlos, Tyssevassbu og hvor vi ender opp i Odda. Hvordan er fisket langs denne ruta? Er det noen områder hvor det er større sjanse eller bedre vann enn andre? Tenker at jeg tar utgangspunkt i oppmerkede stier, men har for all del ikke noe i mot å gå uttafor. Hvis det er noen områder med bedre fiske, så fokuserer jeg heller noen dager på å ta noen lengre etapper enn å leite etter gode fiskevann selv om det også i seg selv kan være spennende! :)

 

Og er det ellers noe nevneverdig langs ruta så er det bare å komme med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Du må nok fremdeles regne med en god del snø og islagte vann på vestvidda i år, men åpne oser vil det nok være.

Blir det så varmt som det er meldt fremover så vil det nok og hjelpe på endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse bra fiskevatn langs denne ruta, prøv deg fram. Det kjem til å vera mykje snø lengst vest DVs frå hårteigen og til tyssevassbu, så her ligg isen lenge i år. Bruk tid på å utforske mindre vatn og tjødnar. Trolltunga er vel verdt eit besøk, hårteigen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du må nok fremdeles regne med en god del snø og islagte vann på vestvidda i år, men åpne oser vil det nok være.

Blir det så varmt som det er meldt fremover så vil det nok og hjelpe på endel.

Snø er jeg forberedt på, sitter og følger med på webkameraet fra Halne. Ser heldigvis at snøen smelter fort i dette været :) 

 

 

Masse bra fiskevatn langs denne ruta, prøv deg fram. Det kjem til å vera mykje snø lengst vest DVs frå hårteigen og til tyssevassbu, så her ligg isen lenge i år. Bruk tid på å utforske mindre vatn og tjødnar. Trolltunga er vel verdt eit besøk, hårteigen også.

Trolltunga hadde jeg glemt at lå langs ruta. Blir definitivt et stopp der. Ser det er utrolig mange småvann på vestsida ved Tyssevassbu så får håpe at isen har gått og at jeg finner noen med godt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.