Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilken primus kasserolle og stekepanne?


Rullestaden

Anbefalte innlegg

men når det kommer til brennere, jeg har brukt en brenner der hvor istedetfor å feste brenneren til toppen av kannen, så er brenneren og slangen koblet via en slange. jeg likte dette konseptet ganske godt, men er det plass til slike brennere oppi et sånt sett jeg ser etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@anders panders : Tviler litt på at kjeler med diameter tilpasset å romme 100g-bokser vil romme slangebrennere i tillegg. Slangebrennerne må jo i tillegg til brennerhode og kjelestøttene også ha føtter og selvfølgelig en slange - så de blir større enn toppmonterte brennere. En del kjeler tilpasset 230g-bokser vil kunne romme den rette slangebrenneren, tror jeg nok. :-)

 

Selv har jeg min slangebrenner, som ikke er blant de minste (MSR WindPro II) i en høy panne med diameter 20 cm, sammen med lighter, vindskjerm, boksstativ etc. Gassboks ligger for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser i "rookie på tur tråden" så er det nevnt 4 forskjellige brennere i den, aller minst og mest komprimerbar er Vega. En slik brenner kan ikke pakkes like godt sammen fordi beina er større og slangen ikke må brekkes på, dermed må kjelen kanskje være større for å få plass til alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.