Gå til innhold
  • Bli medlem

Femunden: verdt å gå fra Røros til Synnervika?


gauperaa

Anbefalte innlegg

Sitter her og planlegger ca. 10 dagers tur til Femundsmarka i juli med min kone. Vi har planlagt å ta Femund II fra Synnervika til Røa og så gå derfra. Jeg hadde opprinnelig tenkt at vi skulle gå fra Røros til Synnervika via Marenvollen osv., men ser at det fort vil ta 2-3 dager. Er det en fin strekning som er verdt å gå eller bør vi bare ta buss direkte til Synnervika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig ville jeg ha tatt bussen til Synnervika og spart de 2-3 dagene til å oppleve mer av selve Femundsmarka. Området mellom Røros og Synnervika er fint nok, men det blekner litt mot det dere kan oppleve lengre inne i marka. Dette er nå min mening da...

Det er en veldig fin runde å gå opp langs eks Røa og så ned langs Mugga, evt gå over Skarpåsen, til Nordvika før dere går over Femundsåsen til Langen hvor dere kan ta bussen ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.