Gå til innhold
  • Bli medlem

Gjøre Hilleberg Nallo GT3 lettere, mulig?


Hepera

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

 

Du kan ikke velge å ha med forteltet. Da burde du heller kjøpt Nallo 2 eller 3 (ikke GT), eventuelt Anjan.

 

Som det blir nevnt over kan du kun ta med ytterduken. Eventuelt:

- Kjøpe lettere plugger (men som kanskje tåler mindre?)

- Bytte ut til lettere barduner (men nok en gang kan det resultere i mindre styrke).

 

Høres egentlig ut som du har kjøpt feil telt. Du bør kanskje bytte/selge teltet om det er for tungt?

 

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja skal bruke det både barna og alene. Så eventuelt kjøpe et solotelt i tillegg, men det blir ikke i år. Eller større sekk :) har 70 liter sekk nå, men teltet tok sin plass. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å stappe det hardere nedi posen sin? Jeg har Nallo 3, og hvis jeg tar stengene ut av teltposen og legger de i sekken utenom teltposen, klarer jeg lett, ved å trykke hånden nedi posen, å omtrent halvere pakkstørrelsen på teltet. Hilleberg sine poser er veldig romslige, så er myyye å gå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å stappe det hardere nedi posen sin? Jeg har Nallo 3, og hvis jeg tar stengene ut av teltposen og legger de i sekken utenom teltposen, klarer jeg lett, ved å trykke hånden nedi posen, å omtrent halvere pakkstørrelsen på teltet. Hilleberg sine poser er veldig romslige, så er myyye å gå på :-)

Er enig i at man bør pakke stenger og plugger for seg, men det å pakke teltet hardere i posen gir ikke nødvendigvis bedre plass i sekken.. Jeg foretrekker at mine ting i sekken ligger i romslige poser. Da slipper man å få tomrom innimellom de harde rullene, siden tingene kan formes til hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

noen som har prøvd eller vet om det går å bruke anjan duk over nallo stenger og innertelt? da kunne du hatt en nallo 3gt og en anjan 3 duk å veksle mellom, og vil spare dukvekt, duklengden på gt og en stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har prøvd eller vet om det går å bruke anjan duk over nallo stenger og innertelt? da kunne du hatt en nallo 3gt og en anjan 3 duk å veksle mellom, og vil spare dukvekt, duklengden på gt og en stang.

Nallo stenger kan ikke brukes på  Anjan, men Anjan stenger kan brukes på Nallo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.