Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko til 4 åring


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse

Heisann.

Datteren min på 3 år har et par Zamberlan GoreTex sko som har vist seg og være veldig gode.

Var en tur med mye nedbør og gåing i myr i to dager, men var ikke bløt når vi kom hjem igjen. Skal sies at jeg hadde impregnert de like før vi dro på den turen.

 

http://www.livefortheoutdoors.com/Gear-Reviews/Search-Results/Footwear/Zamberlan-Kid-GT-2010/  <--- ser ut til å være disse. Noen år gammle dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små barn kan vel strengt tatt bare bruke et par skikkelige vintersko. Jeg kjøpte fjellsko til mine to i Italia da de var så små. Ikke typiske fjellsko, men de hadde det jeg så etter plus en akseptabel pris. Høyde og støtte nok for ankelen, god torsjonsstivhet og membran. 

Så små barn legger vanligvis ikke ut på de tøffeste turene likevel.

De skoene som @Hammer linket til ser vel ut til å være et godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De letteste, mjukeste (såle, i lengderetning), med gtx vi har sett er La Sportiva Trango Kid GTX, finnes fra str 29. Vær obs på at mange av "barnestøvlene" er veldig tunge (!), dårlig såle (stiv, vanskelig å bøye rett) osv osv - de er egentlig voksensko som er krympa og veldig uegnet for små barneføtter.

 

Det sagt, vi har ikke hatt dedikerte støvler før eldsta ble 8, før det har vi brukt Crocks Handle It rainboots samt joggesko/sandaler alt etter forholdene. Små føtter har det best i sko med myk såle og lite støtte for å tilegne seg best mulig støttemusklatur og riktig steg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.