Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjelltur 4-7 dagers, tips?


espen0102

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er en 19 år gammel gutt som planlegger å ta meg en fjelltur i sommerferien. Har så smått begynt å tenke litt og har satt av max 7 dager, men alt mellom 4 og 7 dager er fint. Har allerede sett litt på Hardangervidda og Rondane.
Mine ''krav'' er:

 

-Enkelt å komme seg til starpunkt og hjem fra sluttpunkt med enten tog eller buss fra Oslo. Med enkelt mener jeg få bytter og slikt, men kan gjerne sitte på samme bussen noen timer :)

-Har mest lyst på ordentlig fjell, som i min verden er over tregrensa. Setter også pris på fine fjellvann og bekker/elver.

-Mulighet for avstikkere for å bestige fjell underveis er en bonus

 

Setter pris på alle turforslag! Sleng gjerne med egne tips/erfaringer dersom du selv har gått denne turen før

 

Mvh Espen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jotunheimen.

Du drar fra Oslo? Ta Valdresekspressen fra Oslo Bussterminal til Bygdin eller Gjendesheim og deretter båten over da enten Bygdin (Hvis du går av bussen på Bygdin Hotell) eller Gjende (Hvis du går av bussen på Gjendesheim). Da kommer du til Fondsbu (Fra Bygdin Hotell) eller Gjendebu (fra Gjendesheim).

Derifra har du hundrevis av muligheter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finse - Haukeliseter er også en fin mulighet. Da tar du toget til Finse og Haukeliekspressen tilbake igjen (kan være en fordel å starte på Finse om du vil ha litt slakk på antall dager siden du ikke trenger forhåndsbestille bussbillett).

 

Mange fine vann underveis og med 7 dager har du litt tid til å fiske underveis også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen formening om denne ruta kan være mer eller mindre snøfri neste uke? http://ut.no/tur/2.2746/

 

Dette blir bare basert på googling, men snøfritt er det nok ikke.

 

Webkamera fra Smuksjøseter (vestsiden av Rondane)

http://www.smuksjoseter.no/public.aspx?pageid=79270

 

Anbefaler å ringe eller maile turisthyttene langs ruta for oppdatert informasjon. Rondvassbu åpner nå til helgen.

 

Er en føremelding fra 16 juni her:

https://www.facebook.com/pages/Rondvassbu-Turisthytte/155466484506007?fref=ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå rondvassbu-dørålseter-bjørnhollia-Rondvassbu i neste uke. Jeg mailet med Rondvassbu i dag og han kunne fortelle at det i dag var noe snø på denne strekningen, men det smeltet utrolig fort og han regnet med at det ville være så godt som bart i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.