Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Gapahuk?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en gapahuk, jeg kan bruke på tur, enten alene, eller som tillegg til 1mannsteltet mitt. Til matlaging, lagring av sekk, fiskeutstyr etc.

Noen forslag til hva man kan gå for?

Og hvor mye vær tåler disse? Burde kunne tåle littegranne vind og nedbør. Bruker ikke vandrestaver, så det må være med stenger til den, da jeg ikke bestandig er på plasser med trær til å feste den i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fjellsport gapahuk til 499,- Kjøpte den på g-max men finner den ikke lenger der.. søker du på gapahuk fjellsport finner du den på google, men siden finnes ikke. DU kan evt. prøve ringe dem. 

 

Den tåler rimelig mye nedbør, en natt våknet jeg om morgenen og da var det to bekker på hver side av gapahuken, men det hadde ikke kommet noe vann inn eller gjennom tarpen. 

Vind tåler den også.

 

Veier rundt 600g for duken, og kanskje 1kg med stengene. Har aldri brukt stengene men de er av aluminium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/camping-telt/campx-backpacker-1/p/1049759_1_style

Kjøpte denne på xxl for 199,- nu i vinter.  Helt super på fisketur og som supplement til teltet. Den er noe kort så den egner seg ikke like godt til å sove i men det går nok :-)

Jeg har denne, og jeg har sovet noen netter i den, det går stortsett greit, men når det regner mye kommer det vann inn gjennom duken, og det trekker inn i soveposen.

Bruker den mest som ly på dagsturer, og til det formålet syns jeg den er genial, spesielt når man har med unger på tur.

Strikken i stengene mister elastisiteten etter 3-4 år, men det går helt fint å bruke den likevel.

Det kan lønne seg å vente til den kommer på tilbud.

Det selges forøvrig en ganske lik utgave på G-Sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skauen holder det med en enkel presenning omkring 3x4m for å sove under og litt plass til utstyr. I kombinasjon med telt kan en bruke en mindre. Presenningen forsynes med 4snorer, en i hvert sitt hjørne. Billig i å herpe i stedetfor slike tarper som folk her inne kaller det til mange hundre kroner. Det er en selvfølge å ta med presenningen hjem igjen etter bruk, og bruke den opp før en kjøper ny - og ikke slik mange gjør; la de være igjen til ergrelse og forsøpling.

http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Presenning-og-overtrekk/Presenning-120-gm-2000034007/

Har aldri prøvd presenning på fjellet, mulig det kan gå med et par staver i forkant. Jeg har bare akseptert å være i teltet eller ute å fiske i regnvær på fjelltur. Heller satse på å ha et par søppelposer, klipt opp slik at de dekker mer (som en slags presenning, men mye lettere å dra med seg..) til å dekke over bålveden der det er mulig å fyre og om veden er tørr før drittværet kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.