Gå til innhold
  • Bli medlem

Lette tursko for skrøpelige bein.


Zombiecat

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å få meg noen nye tursko som er lette. Jeg sliter med kroppen generelt og tidvis har jeg ganske vondt i hælene når jeg går. Jeg lurte litt på å få meg terrengløpesko. Disse har vel god demping i tillegg til å være lette. Aldri vært en løper så ikke noe peiling på hvordan de vil være å kun gå på da. Er jeg litt på tur her eller er dette et brukbart alternativ? 

Noen som har forslag til merker som de selger i butikker i Drammen og ikke koster for mye også? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo sjekke ut noen av Salomon sine terreng/fjell/tursko.
Selv har jeg brukt salomon sko i noen år og er veldig fornøyd. (Salomon xa pro mid gtx)
Den modellen skal være løp/hiking sko.

funker for meg med kneskader. :)
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sliter med vonde hæler, kan det være at du bør ha sko med lavere hæl i forhold til forfot ((lav drop).

En høydeforskjell (drop) på 4-6mm kan være fornuftig å prøve. Slike sko vil få deg til å bruke forfoten mer, og dermed dempe belastningen på hælene. I en overgangsfase vil leggmuskulaturen få kjørt seg, men denne vil gradvis bli sterkere.

På xxl har de Salomon sense mantra 2. Prøv den der og kjøp den eventuelt til en biligere penge på sportamore.no

Jeg kommer til a bruke sense mantra på min ukestur på Hardangervidda i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om lavere hæl er noe sjakktrekk for jeg har også problemer med leddene i tærne... Hvis jeg går i ulendt terreng og får for mye bøy på tærne merker jeg det godt. Jeg ønsker meg ny kropp til jul :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du stort sett holder deg i og på løyper kan jo en godt dempet joggesko være tingen.

Mizuno, Salomon og La sportiva er noe jeg ville sjekket ut om jeg var deg.

Sikkert mange andre merker som er bra også. Men det er merker jeg vet er bra på terrengsko. :)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å få meg noen nye tursko som er lette. Jeg sliter med kroppen generelt og tidvis har jeg ganske vondt i hælene når jeg går. Jeg lurte litt på å få meg terrengløpesko. Disse har vel god demping i tillegg til å være lette. Aldri vært en løper så ikke noe peiling på hvordan de vil være å kun gå på da. Er jeg litt på tur her eller er dette et brukbart alternativ? 

Noen som har forslag til merker som de selger i butikker i Drammen og ikke koster for mye også? :)

 

Både jeg og datteren min bruker denne Asics løpeskoen som vi handlet på XXL http://www.xxl.no/sko/herresko/joggesko/asics-gel-fujisensor-3-g-tx-lopesko-herre/p/1097826_1_style. Jeg har tidligere hatt problemer med at jeg tråkker over og litt smerter i knærne. Disse skoen er meget stabile og demper godt, og jeg har ikke kjent noe til smerter i knærne etter at jeg kjøpte mine første par av denne typen for tre år siden. Også datteren min er meget fornøyd med skoene. Skoene har overdel i Gore Tex som holder seg bra. Når det blir hull i membranen er ikke dette krise etter som membranen allikevel hindrer at det blir full sirkulasjon av kaldt vann inn i skoen. Støtdempingen er RearFoot Gel -Cushioning System, i likhet med andre gode løpesko fra Asics. Jeg bruker bare disse skoene på skogsstier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Salomon speedcross og er forsåvidt fornøyd med de. Egner seg vel kun på sti, de blir utrolig glatte på berg/stein/fjell.
Hvis du tenker på et par fulldempede joggesko er jeg enig med mabn9, her er Mizuno veldig gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt noen joggesko fra Salomon, men de klemte på lilletåen min på lengre turer. Har nå noen Adidas joggesko som passer akkurat mine føtter perfekt. For noen så krever det litt trening å gå med lave sko i ulendt terreng uten å vrikke ankelen. Hvis du har lett for å gjøre det, så er det nok lurt å gradvis øke terrengvansklighetsgraden, så du ikke går på en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.