Gå til innhold
  • Bli medlem

brukt arcteryx alpha sv, mangler kvittering?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fikk tilbud på en par år gammel, pent brukt arcteryx alpha sv. Det følger ikke med kvittering og jeg lurer på hvor mye dette bør påvirke prisen? Jakken koster rundt 5000 ny, og selger vil ha ca 2000. Er det mer enn rimelig mtp at det ikke følger med kvittering, eller bør jeg prøve å prute den enda litt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange to år gamle kvitteringer på klær har du?

På den andre siden. Den selges for halve prisen i USA, og jeg fikk min på 50% (ca 3200,-) på Anton sport for noen år siden.

Sant nok.. Men har en del gamle kvitteringer. Lærte fra ung alder at de kan være nyttige å ha :D Det er jo 5 års reklamasjonsgaranti!

 

Har du link til en amerikansk nettbutikk som selger den for halve prisen? Det kommer vel mva og frakt i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok.. Men har en del gamle kvitteringer. Lærte fra ung alder at de kan være nyttige å ha :D Det er jo 5 års reklamasjonsgaranti!

 

Har du link til en amerikansk nettbutikk som selger den for halve prisen? Det kommer vel mva og frakt i tillegg..

Jakker (og visse andre typer klær) er blant de få varer du også må betale toll av ved import, tollsatsen er 10,7%. I tillegg til mva og fortollingsgebyr.

 

"Toll beregnes ut fra summen av varens verdi + frakt + eventuell forsikring. 

Merverdiavgiften er 25 prosent av summen av varens verdi + toll + frakt + eventuell forsikring."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakker (og visse andre typer klær) er blant de få varer du også må betale toll av ved import, tollsatsen er 10,7%. I tillegg til mva og fortollingsgebyr.

 

"Toll beregnes ut fra summen av varens verdi + frakt + eventuell forsikring. 

Merverdiavgiften er 25 prosent av summen av varens verdi + toll + frakt + eventuell forsikring."

Tollsatsen ja.. "Thats how they get ya" :pirate:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt endel varer på finn den siste tiden, og er faktisk ingen som har spurt om kvittering i forbindelse med salg. Jeg er enig med deg at det burde påvirke prisen da (1) du mister muligheten for reklamasjon, og (2) du har ikke bevis for hvor gammel den faktisk er. Men ettersom det er så mange som ikke bryr seg om det, så vil han antakelig bare velge å selge den til en annen om du forsøker å presse prisen for langt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jakken er hel og pen og ikke mye slitt, er ikke 2000 noen ublu pris, tvert i mot. Jeg ville aldri solgt en såpass populær jakke billigere enn det.

 

(Og når jeg kjøper brukt gidder jeg ikke styret med pruting. Når selger har satt en pris vurderer jeg om jeg er villig til å betale det. Hvis ikke går jeg videre. Det samme når jeg selger. Jeg setter en fornuftig pris, så er det opp til kjøpere om de vil betale det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme (flotte) jakke. Når glidelåsen gikk i stykker etter to års bruk, tok forhandleren imot jakken uten kvittering og sendte den videre til Arc'teryx. Jeg har inntrykk av at Arc'teryx utfører slike reparasjoner uten å stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.