Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål til dere med Hilleberg Allak


andremelst

Anbefalte innlegg

Etter måneder med ubeslutsomhet sitter jeg igjen med Allak, nallo 2gt of kaitum 2.

heller mest mot allak pga størrelse i innerteltet og lufting. Virker godt for en astmatiker som meg..

et par punkter som jeg lurer på som holder meg litt igjen.

vil bli brukt for det meste som solo telt med hund.

1. Ligger telt duken veldig intill hode/føtter? Tenker kondens of vått.. ikke minst plagsomt med teltduk så blafre i hodet...

2. Er det plass til en stor 95 liters sekk i ett yttertelt og matlaging i det andre under dårlig vær? Matlaging inne er et stort must for meg.. er deilig å ligge i soveposen og koke litt :)

Takker på forhånd for alle gode svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter måneder med ubeslutsomhet sitter jeg igjen med Allak, nallo 2gt of kaitum 2.

heller mest mot allak pga størrelse i innerteltet og lufting. Virker godt for en astmatiker som meg..

et par punkter som jeg lurer på som holder meg litt igjen.

vil bli brukt for det meste som solo telt med hund.

1. Ligger telt duken veldig intill hode/føtter? Tenker kondens of vått.. ikke minst plagsomt med teltduk så blafre i hodet...

2. Er det plass til en stor 95 liters sekk i ett yttertelt og matlaging i det andre under dårlig vær? Matlaging inne er et stort must for meg.. er deilig å ligge i soveposen og koke litt :)

Takker på forhånd for alle gode svar! :)

Vi har ingen problemer med kokkelering i forteltet under dårlig vær. Har skrevet litt om erfaringer med teltet her http://panneband.blogspot.no/2014/11/vare-erfaringer-med-hilleberg-allak.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe kaldere i store telt men tar mer energi og varme opp. skrev feil var Nallo 3 jeg hadde, men da uten GT og funka bra om vinteren det. grunnen jeg ikke likte det var att det ikke var selv stående, og lite fortelt.  Sikker på du vil trives med hvilket som helst av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.