Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunpose til min datter (bachelorgave)


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Min eldste datter skal få en sovepose til vår, sommer og høstturer i telt. Primærbruken blir helt klart sommer og telt, samt en og annen natt på selvbetjente DNT hytter.

Hun er frysen og kraftig rundt hoftene, så ikke de slankeste soveposene. I tillegg har hun en Dachs som er høyt og lavt, som også ligger inne i soveposen. Hadde det ikke vært for dachs'en ville jeg kjøpt ME Xero 550, men usikker på om stoffet vil tåle klørne til hunden. Kanskje blir den litt trang i tillegg, selv om den er forholdsvis romslig til meg (181cm og 76 kg)

 

Jeg er ute etter en romslig sovepose med inner- og yttertrekk som har høy rivestyrke. Jeg har kikket på herreutgaven av ME Glacier 750 http://www.mountain-equipment.co.uk/glacier-750 og WM Versalite Super http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/western-mountaineering-versalite-super-extremelite-850.html, men er som sagt litt i villrede. Sist nevnte har trolig litt spinkelt inner- og ytterstoff?

 

I dag har hun en gammel modell av Ajungilak Compact Winter. Tror denne er rundt 80/82cm bred innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Hva med WM Badger MF, er rundt samme temp rating som Versalite, men stoffet er tykkere, den er også videre. Omtrent samme pris på begge her hjemme. Sek 4250,- hos Outnorth.se

Slettes ikke dumt. Både stoff og den ekstra bredden vil passe henne bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Kan fint anbefale roberts.pl så får du sydd posen som du selv vil ha den ;) Der kan man fint velge forskjellig stoff også ;)

Jeg ser at det har sine fordeler - bare å måle riktig. Det står vel en veiledning hvordan man måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Bare å kjøre på med Huldreheimen. Sikker vinner. Søstra mi har den og er kokfornøyd.

Hulderheim har kommet bra ut i tester, så absolutt et godt valg. Vekt og volum er også viktig da hun også har med mye utstyr til hunden. Det blir trangt i sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Takker for tilbakemeldingene fra dere alle:-)

Må nok i tenkeboksen før kjøp. Det er hunden som er mest hodebry i forhold til holdbarhet og rivestyrke. Hun kan heller ikke ha de slankere modellene, så det ble mange faktorer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.