Gå til innhold
  • Bli medlem

Bære lavvo i sekk?


Anbefalte innlegg

Heisann, et litt nooby spm her... Har en helsport Langåsen 70l sekk, som jeg tenkte og bære lavvo med..

men jeg får ikke festa den skikkelig.. Noen som har noe tips? er egentlig sekken brukans til den type bæring?

er jo ikke ramme eller noe der...

 

Varanger 4-6 camp. uten bunnduk og innertelt.

 

legger ut link til sekk: http://www.xxl.no/villmark/bare-frakte/ryggsekker/helsport-langasen-70l-ryggsekk/p/1088852_1_style?gclid=CI7DnfTih8YCFSUMcwodEQ4A-w

 

 

Takker på forhånd :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du må feste lavvoen på utsiden av sekken tror jeg du heller bør se etter en større sekk, om det ikke bare er snakk om korte bæringer. 

Er det jeg prøver på, prøvd og festa den på alle mulige måter, men den vil ikke sitte skikkelig..

Ville det vært bedre med en ramme sekk?

 

blir både korte og lengre turer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk jekke stropper :) funker bra det

Ja kan bruke stropp fra lastebilen å jeg, hehe :)

men vil gjerne ha en sekk som jeg slipper sånt..

Og er egentlig den sekken jeg har brukans til og bære på en lavvo? er stort volum på lavvo, og den sklir bare av eller trykker sekken ned.. både prøvd midt på sekken og på topp under "lokket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. den sekken er ikke beregnet til og bære slikt. men du må jo neste bare prøve og se om det er ok. med jekke stropper mener jeg jo noe slikt.

men skal ikke være noe problem og få festa den utenpå uansett, har du mulighet til og ha stengene inni sekken?

Nei ser den..

Ja jeg vet at det er sånne du tenkte på, dropper lastestropp, hehe...

Altså stengene ligger utenpå lavvotrekket, der det er en liten grop og ha dem i.. så det går veldig fint. får bare ikke festa den på sekken så den sitter.. uansett hvor mye jeg strammer, så vrir den på seg, eller sklir ut..

 

Takk for svar :)

 

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg veldig mye erfaring med å bære lavvo, men jeg vet at pakkposene ofte er "glatte" og keitete å håndtere.

Når det er sagt, så har ikke Langåsen- sekken veldig mye festepunkter for hverken det ene eller andre. Stopp meg hvis jeg tar feil, men så vidt jeg vet er det ikke noe særlig festepunkter under, på sidene eller frempå sekken? 

Hvor fester du den? 

Kan det være en å skaffe seg en sekk som er mer avstivet, regulerbar og har litt flere festepunkter?

 

Men som sagt, jeg har ikke mye erfaring med å feste lavvo på sekken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Lavvo som jeg av og til bruker i sekk. Jeg er nødt til å ha lavvoen inni sekken da den blir for tung og stor til å ha utenpå sekken. Tyngdepunktet blir for meg helt feil. Men det er en 8-10 Lavvo så din er sikkert mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg veldig mye erfaring med å bære lavvo, men jeg vet at pakkposene ofte er "glatte" og keitete å håndtere.

Når det er sagt, så har ikke Langåsen- sekken veldig mye festepunkter for hverken det ene eller andre. Stopp meg hvis jeg tar feil, men så vidt jeg vet er det ikke noe særlig festepunkter under, på sidene eller frempå sekken? 

Hvor fester du den? 

Kan det være en å skaffe seg en sekk som er mer avstivet, regulerbar og har litt flere festepunkter?

 

Men som sagt, jeg har ikke mye erfaring med å feste lavvo på sekken;)

De er forbanna glatte ja.. Nei det har den ikke, eneste mulighet er under "lokket" eller på lokk strammere som går fra bunn. men det blir ikke nok uansett hvor hardt jeg drar.. Vet dette var en billigsekk, men det var helt grei før jeg skulle feste lavvo og lignende :)

Å ha den oppi er en mulighet, men da blir får jeg ikke plass til alt annet som skal med.

 

Nei her må jeg bare ha en ny sekk tydeligvis :)

 

Recon sekken fra Norrøna kan vel brukes til det meste? Og der er det vel mulighet for og få festa en lavvo skikkelig uttapå?

 

 

Så kanskje en større sekk som du kan ha lavvoen inni?

Ja her må det en ny sekk til, ingen tvil om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han snakker jo om å plassere den på utsiden av en recon.

Jeg snakker om Recon er en brukans sekk jeg.

men etter og ha snakket med endel som har den, er jeg ikke i tvil.

 

Lavvo har jeg uttapå fordi da får jeg mer snacks inni, KOSE SEG PÅ TUR MANN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stone glacier sky 5100. Bar 18 Halvlitere mellom sekken og ryggen en gang jeg "måtte" det, så det bør absolutt være muligheter for å få en lavvo der også. Er veldig fornøyd med den sekken :-)

Jeg har også brukt en eberlestock warhammer til å bære lavvo. Der var det ekstremt enkelt å stroppe ting til molle systemet de bruker og fylle sidelommene med diverse annet. Sekken er litt tung alene, men den er på tilbud på wingevåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk uten problemer klistra en bergans trillemarka 4-6 lavvo utpå en Osprey Aether 60.

Jeg mener det beste er å feste den på høykant på sekken så man slipper å ta av lavvoen hver gang man skal nedi sekken etter noe.

Er ikke størrelsen på sekken som er problemet, bare festemulighetene som er skikkelig dårlig...

men kan ikke vente noe annet med en så billig sekk heller :)

 

Jeg har en stone glacier sky 5100. Bar 18 Halvlitere mellom sekken og ryggen en gang jeg "måtte" det, så det bør absolutt være muligheter for å få en lavvo der også. Er veldig fornøyd med den sekken :-)

Jeg har også brukt en eberlestock warhammer til å bære lavvo. Der var det ekstremt enkelt å stroppe ting til molle systemet de bruker og fylle sidelommene med diverse annet. Sekken er litt tung alene, men den er på tilbud på wingevåpen.

Hehe, ja det er vel ikke feil! skal sjekke det ut :) men trur jeg kommer til å gå for en Recon sekk, da har jeg i hvertfall nok plass og stroppemuligheter.

så får jeg heller kjøpe en liten sekk til toppturer/dagsturer, hva anbefales der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke størrelsen på sekken som er problemet, bare festemulighetene som er skikkelig dårlig...

men kan ikke vente noe annet med en så billig sekk heller :)

 

Hehe, ja det er vel ikke feil! skal sjekke det ut :) men trur jeg kommer til å gå for en Recon sekk, da har jeg i hvertfall nok plass og stroppemuligheter.

så får jeg heller kjøpe en liten sekk til toppturer/dagsturer, hva anbefales der?

 

 

Ja helt enig. Var litt av poenget. Du trenger ikke bare se på de dyre store sekkene for å finne noe som tar en lavvo på utsiden.

En Osprey Aether koster 2200 veiledende. Jeg ville riktig nok gått for en litt større modell, men som med alle andre sekker. Prøv i butikk først, samt se på stroppemuligheter på de forskjellige sekkene, så kanskje du finner en sekk som passer ryggen din perfekt, tar en lavvo, og samtidig ikke koster all verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig. Var litt av poenget. Du trenger ikke bare se på de dyre store sekkene for å finne noe som tar en lavvo på utsiden.

En Osprey Aether koster 2200 veiledende. Jeg ville riktig nok gått for en litt større modell, men som med alle andre sekker. Prøv i butikk først, samt se på stroppemuligheter på de forskjellige sekkene, så kanskje du finner en sekk som passer ryggen din perfekt, tar en lavvo, og samtidig ikke koster all verden.

Det skal gjøres, finne noe som passer ryggen min.

mange liter er Osprey Aether?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.