Gå til innhold
  • Bli medlem

Tett dyse i gasslampe


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en gasslampe av typen med brenner og nett. Lampa er no-name med gjenger som går på standard Primus/Coleman/Whatever gassboks.

Brenneren ville ikke fyre skikkelig, så jeg skrudde alt fra hverandre og kom ned til en helt tett dyse. Den er så tett at en vanlig stålwirebit/pigg ikke kommer gjennom.

Spørsmålet nå er hvordan jeg kan få renset denne dysa. Hjelper det å legge den i bensin, for eksempel? Brenne den ren med en annen, ren flamme? Må jeg eventuelt spenne den opp og bore opp på nytt?

Sistnevnte er lite fristende, for jeg har ikke noen god søylebormaskin eller annet verktøy som egner seg.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.