Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor setter man fra seg bilen? ;)


jlkm

Anbefalte innlegg

Muligvis et  dumt spørsmål, men jeg liker å stille forberedt .. er vant til nordnorge og litt mer "spredt" befolkning osv, men i år tenker  vi å ta med oss lavvoen og bikkjene og teste ut Jotunheimen. Har vært litt rundt der tidligere, men kun på dagsturer. Nå tenker jeg meg at vi parkerer et sted i nærheten av Bygdin, Gjende eller deromkring, bærer lavvo og utstyr noen km innover og lager oss en 2-3 dagers "camp" og prøver oss på noen toppturer rundt der. Der er vel litt å ta av ..

Men, hvordan er dette egentlig nå? Det er jo plenty med utkjøringer, parkeringsplasser og diverse langs veien over Valdresflya, men kan man sette fra seg bilen 2-3 dager der? Hvilke regler gjelder her egentlig? Har mareritt om at vi kommer tilbake fra tur og finner at bilen er taua vekk eller noe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janei, plass finner vi alltids - har firehjulstrekker også så vi lurer oss ut på de plassene andre gjerne hopper over. Det jeg er mer bekymra for er om det er grunneiere/vegvesen eller liknende som håndhever parkeringsregler jeg ikke kjenner til ..

 

Innbrudd, vel, den sjansen må man vel bare ta .. ikke forlate (synlige) verdisaker i bilen er vel beste tiltaket der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janei, plass finner vi alltids - har firehjulstrekker også så vi lurer oss ut på de plassene andre gjerne hopper over. Det jeg er mer bekymra for er om det er grunneiere/vegvesen eller liknende som håndhever parkeringsregler jeg ikke kjenner til ..

 

Innbrudd, vel, den sjansen må man vel bare ta .. ikke forlate (synlige) verdisaker i bilen er vel beste tiltaket der?

Vær litt forsiktig...Husker ikke helt hvor jeg hørte det - lurer på om det var en kompis av en kollega - men han trodde han var omtenksom og parkerte sin Land Rover godt utenfor veibanen (2m fra asfalten) på Flya og ble borte et par dager. Da han kom ned var han anmeldt for kjøring i utmark av den lokale lensmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt forsiktig...Husker ikke helt hvor jeg hørte det - lurer på om det var en kompis av en kollega - men han trodde han var omtenksom og parkerte sin Land Rover godt utenfor veibanen (2m fra asfalten) på Flya og ble borte et par dager. Da han kom ned var han anmeldt for kjøring i utmark av den lokale lensmannen.

På toppen av Flya er det nå utvidet parkering. Ingen problem å finne lovlig parkering der. Det er også en god del lommer hvor man kan stå gratis. Nede ved Gjende er det overfylt av Besseggenturister, så der er det avgiftsparkering. Jeg vil anbefale Leirungsdalen. Mange fine teltplasser og flotte topper å gå på.

Å kjøre 2 meter ut fra asfalten der det ikke er opparbeidet parkering gir en fortjent bot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, konklusjonen er at det er helt greit å parkere på utkjøringene langs vegen over/opp mot Valdresflya, om en helt utelukker faren for innbrudd og ikke griseparkerer. Brabra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.