Gå til innhold
  • Bli medlem

Softshell bukse for store lår


virrma

Anbefalte innlegg

Jeg trenger ny bukse, men finner ingen som passer min kroppsfasong særlig godt. Jeg vil ha behagelig plass til minst et lag ull under og jeg vil ikke at de skal bli trange over lårene. Alle jeg har prøvd hittil blir da alt for vide i livet. Har for eksempel prøvd Norrøna Svalbard og Arcteryc Gamma.  

 

Noen som har et godt tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere par Arcteryx Gamma LT og det er en meget god og behagelig bukse. Jeg er stor og kraftig og har likevel god plass til longs. Hvordan damemodellen er vet jeg ikke men jeg vil anbefale deg å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Arcteryx Gamma. Den blir alt for stor i livet hvis jeg skal få så god plass som jeg ønsker meg i lårene. Tviler ikke på at det er en god bukse, men jeg på jakt etter en bukse med videre lår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å prøve en herremodell?

 

Herremodeller er vel vanligvis rettere enn damemodeller. Det er i og for seg ikke vanskelig å finne en bukse som er vid nok i lårene, men jeg vil helst ha en som passer i livet samtidig. Det går selvsagt med belte, men jeg foretrekker å slippe det hvis det ikke er nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sy selv?

 

Sykunnskapene strekker nok ikke til. Jeg begrenser meg til barnekostymer av typen Viking eller Ronja Røverdatter. Det vil si kostymer der det er helt greit at ting er skakt og skjevt. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Magasinet å se hva de har som passer. Har et par bukser derfra selv og de er ganske romslige. Jeg trenger også bukser som er store rundt lår. Modeller som er for "rette" blir som regel for store i livet for meg.

De har f.eks en med kombo av softshell og bomull http://www.magasinet.no/bekledning/bukser/dovrefjell-active-komfortabel-turbukse

Og en i softshell http://www.magasinet.no/bekledning/bukser/dovrefjell-softshell-bukse

Du har og en Comfort fit damemodell men det er da uten softshell.

Prismessig er det jo hyggelig å handle der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremodeller er vel vanligvis rettere enn damemodeller. Det er i og for seg ikke vanskelig å finne en bukse som er vid nok i lårene, men jeg vil helst ha en som passer i livet samtidig. Det går selvsagt med belte, men jeg foretrekker å slippe det hvis det ikke er nødvendig.

Det samme er min erfaring også, herrebukser som passer i lengda får jeg ikke over låra eller rompa (!) Så jeg ender ofte opp med bukser litt for lange, siden produsentene er så glade i å lage knepartier med anna farge så ser folk på laaang avstand at buksa mi er for lang da de partiene dekker mer av leggene mine enn der partiet skal være.. Sånn er det å være stuttbeint kar! :-)

Ei damebukse fra Bergans jeg hadde passa imidlertid perfekt i lengde og bredde på de "problematiske" partiene. Og fin i livet også. Buksa er er selvsagt gått ut av produksjon siden jeg eeeendelig fant ei bukse som var riktig passform for meg....

Har dessverre ikke noen forslag til modeller å komme med, men får prøve å følge med på forslagene folk kommer med siden jeg trenger(har lyst på ny) en turbukse..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bukser brukt i militæret være noe? Kjøpe min på jegermessa for mange år siden. Sort og veldig behagelig på tur, den er i dag 18 år og fortsatt like fin. Romslige i lårene er den også. Sort cargo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot Scree har modellar for både menn og kvinner .http://marmot.com/products/details/womens-scree-pant Eg har sjølv ei Scree bukse, den er romslig i beina og ganske elastisk.. Har brukt mi i 3.5 år og er veldig fornøgd med den. Veit ikkje om den er til salgs i Norge lenger,men eg har tidlegare sett den i nettbutikkar. Sjølv kjøpte eg mi frå Campsaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot Scree har modellar for både menn og kvinner .http://marmot.com/products/details/womens-scree-pant Eg har sjølv ei Scree bukse, den er romslig i beina og ganske elastisk.. Har brukt mi i 3.5 år og er veldig fornøgd med den. Veit ikkje om den er til salgs i Norge lenger,men eg har tidlegare sett den i nettbutikkar. Sjølv kjøpte eg mi frå Campsaver.

 

Ja, denne ser helt riktig ut. Finner dog ingen norske butikker, og det er litt dumt når jeg er usikker på størrelsen. Hm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøna Falketind flex1 passer veldig godt til mine lår (type at jeg må bruke Levis Curve ID Bold i jeans). Veldig lett og god bevegelighet. Vil ikke anbefale Fjellreven Keb, de buksene syntes jeg var veldig smale (også jakkene rundt hoftene). Har du prøvd Haglöfs bukse? Har ikke prøvd en bukse fra dem selv, men har en shorts som sitter veldig godt (ikke løs, men er veldig god bevegelighet uten at den følges trang ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keb funker ikke i det hele tatt til meg heller. Falketind er en av de bedre så langt, men har heller ikke overbevist. God alene, men fungerer dårlig m stillongs.

Har nå bestilt 5 forskjellige bukser fra nett og håper en av dem er innertier. Ingen av nettbutikkene hadde Hagløfs inne, så jeg får ta en butikktur til og se om jeg finner det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Flott at du fant deg bukse. Hvis noen flere skulle være i samme situasjonen så kan jeg føye til at damemodellen av Fjørå-buksa til Norrøna er vid i lårene. Bergans Kjerag, en egentlig smal modell, er såpass myk og fleksibel, samt at den går seg veldig ut, OG kommer i kort beinlengde, så den passer også for oss med tømmerstokker! Så har du Fjellreven Vidda Pro: sitter som et skudd! Ikke akkurat softshell, alle sammen, men ganske så likt bruksområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.