Gå til innhold
  • Bli medlem

Kanotur i Begnadalen


Christopher78

Anbefalte innlegg

Hei!

 

En kamerat og jeg planlegger kanotur fra Bagn til Nes om noen uker. Er det noen som har erfaringer/tips? Jeg har lest at vannet i Begna ikke er drikkbart, stemmer det? Vi tenkte å begynne fredag kveld og ende i Nes søndag, og jeg regner med at vi har satt av nok tid? Er det noen som har padlet der i 2015? Hva med vannstand og stryk? 

 

Ale tips mottas med takk.

 

Mvh

 

Christoher

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vannet i Begna er godt som gull, bare å drikke. Men kommer du midt i flommen så kan det følge med litt av hvert, så da går kvaliteten ned. Tiden dere har avsatt bør være rikelig. Jeg vil tippe det er mulig å gjøre turen på en dag om man padler på skikkelig. Men dere har jo tid til å stoppe og fiske. Bra med fisk i Begna. Blir dere ferdig litt for tidlig, kan dere kjøre ned forbi Sperillen og padle et stykke til nedover mot Hønefoss. Det er et fint stykke elv.

Når det gjelder flom, så har temperaturen vært så lav i fjellet at det ligger mye snø igjen. Ingen vet når flommen kommer, men den kan bli kraftig.. -Og da er det ikke tiden å ta denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.