Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykkeltur gjennom nordmarka med 3 barn(3, 3 og 1år)


Etsvends

Anbefalte innlegg

I fjor sommer tenkte jeg lenge på å ta sykkelturen gjennom nordmarka med tvillingene i sykkelvogn, men det ble bare med tanken. Lillebror på da 6 mnd krevde sitt og helgene forsvant til husmaling og annet pliktarbeid. I år tenkte vi at lillebror var stor nok til å være med. Satt lenge og så på kartet. Så egentlig for meg å sykle fra mylla slik at hele nordmarka kunne krysses, men fant ingen gode veier som ikke krevde sykling på sti. Ville helst ikke ende opp i Sørkedalen siden vi skulle komme oss østover igjen med kollektiv transport.

Vi startet derfor fra Stryken med planer og mat for å være ute 2 netter. Litt av en oppakning! Nevnte jeg at vi hadde med setterne Thess og Tyra...

post-1265-0-27432600-1433009976_thumb.jp

 

Vi snakket med Svigers på telefonen som omtaler seg som lommekjent i hele Nordmarka og han anbefalte overnatting ved Dalatjuven. Det var engentlig en omvei, men vi ga det en sjanse. 

Det ble tydligvis fort min beslutning av vi skulle sykle dit for her var det oppover! Fruen slet med melkesyre i lårene mens jeg kunne trille ved siden av. Siden hun ikke turte å ha hundene foran kunne jeg nyte kraften av 2 understimulerte settere hele veien oppover. Ble ikke svett på ryggen før jeg fikk inn teknikken med å dytte bak på sykkelvogna til fruen. Hun mener jeg må presisere at hun hadde vogna med tvillingene.

Uansett brukte vi ikke mer enn 1:45 time opp og det viste seg å være en veldig fin plass for overnatting.

post-1265-0-68729200-1433010602_thumb.jp

 

post-1265-0-13642000-1433010644_thumb.jp

 

post-1265-0-36572600-1433010680_thumb.jp

Alle skal være med å lage middag. 

 

post-1265-0-37293600-1433010663_thumb.jp

Hold ungene unna vannet! 

 

post-1265-0-65151100-1433010855_thumb.jp

Middag på hele gjengen

 

Siden hele gjengen sov i bilen på vei til Stryken ble ikke legging helt lett, men det gikk på ett vis. Natten ble en liten utfordring med en 1-åring som ikke ville sove, men helst turne rundt i posen til mamma og pappa. Lurer på om det er flere tenner på vei. 

Etter havregrøt til frokost og pakking av leir gikk turen videre. det vil si at vi syklet ned alle bakkene fra dagen i forveien for å sykle opp nye bakker i retning Sandungen. Igjen ble mine ideer ikke omtalt i mindre positive ordlag selv om fruen hadde overtatt den letteste sykkelvogna. Formen hadde forøvrig kommet seg så det gikk fremover. 

 

post-1265-0-04483700-1433011411_thumb.jp

Snøballkrig, positvt avbrekk for store og små. 

 

post-1265-0-80591000-1433011503_thumb.jp

Stas med pannekakelunsj. 

 

Vi stoppet for en skikkelig lunsj og pannekakesteking ble godt mottatt. Litt vanlig utfordringer for oss småbarnsforeldre opptok selvfølgelig en del tid. Bleiskift og 3åringer som skal slutte med bleie feks. ikke så lett å få de største til å gjøre stort og smått i skogen når de ikke er hjemme med dosete med Lightning McQueen. Skulle tatt med potte. 

Syklingen gikk bedre når det flatet ut og gikk nedover. Vi endte derfor med å sykle helt til Sognsvann på en dag. Strategisk nok gikk vi på t-banen kl 1600. Ingen god ide med tanke på hva vi hadde med. Altså 2 voksne med hver sin ryggsekk og sykkel med bagasje, 2 sykkelvogner med bagasje, 2 slitne 3 åringer, en sliten 1 åring og 2 slitne (heldigvis) settere. 

T-banen gikk forsåvidt greit med litt hjelp for å komme seg av på Nasjonalteateret. Problemene startet når vi skulle komme gjennom karuseldørene mot toget. hvordan gjøre det med hunder, sykkel og sykkelvogn. Eller bare gå igjennom med barnevogn. Idiotisk oppfinnelse! 

Heldigvis møtte vi en nabo av mine foreldre som skulle med samme tog. Han ble vår reddende engel for å komme oss på toget mot dal kl1638 som var forsinket og fullstendig overfullt. 

 

post-1265-0-05439700-1433012706_thumb.jppost-1265-0-37464600-1433012721_thumb.jp

Starter greit på Sognsvann 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.