Gå til innhold
  • Bli medlem

Børgefjell og Fremstvatnet


turbonegeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal mest sannsynlig en tur til Børgefjell igjen i sommer og har lyst til å besøk den nordørstligste delen siden jeg aldri har vært der før. Rotnan er et fint område for fiske, men kunne tenkt meg å vandre videre nord for Rainesklumpen.

Er det noen som har kjennskap til om det er fisk i Fremstvatnet og evt kvaliteten på denne? Er det andre tjønner i området som har fisk?

Kay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Skal mest sannsynlig en tur til Børgefjell igjen i sommer og har lyst til å besøk den nordørstligste delen siden jeg aldri har vært der før. Rotnan er et fint område for fiske, men kunne tenkt meg å vandre videre nord for Rainesklumpen.

Er det noen som har kjennskap til om det er fisk i Fremstvatnet og evt kvaliteten på denne? Er det andre tjønner i området som har fisk?

Kay

Hei. Har ikke fisket der selv, men i følge Lars Monsen er det vanskelig å få fisk der om sommeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jag har icke fiskat i Fremstvatnet, men däremot i Rotnan med dåligt resultat ( sommarfiske ). Om du går några kilometer söderut så kommer du Bijjeranseren där jag har haft ett fantastiskt fiske. Det är grov öring, har själv fått flera öringar på 2.5-3 kg där. Om du går ca 100-200 meter norr om ranserelva, där går en lång udde ut sedan kommer en lång vik in. Om du börjar fiska längst ut på udden och fiskar dig inåt viken, då har du stor chans på grov öring om du kommer i rätt tid. Sedan så har du en tjärn som ligger på Svensksidan,som Lars Monsen nämner precis i början av sin bok, som han kallar för 905:an. Den heter egentligen Drielleken. Där har jag också haft ett mycket bra fiske.Det är dock några år sedan jag var där, har vandrat och fiskat på västra sidan av Börgefjell seaste åren. Med blandat resultat.

Om man vill fiska på dessa platser, så är det emellertid enklare att utgå ifrån Stekenjokk ( Saxälven ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.