Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin 62s, utregning av distanse


Anbefalte innlegg

Noen ganger når jeg bruker gps'en på sykkelturer, så må jeg ta en ferge. Jeg skrur alltid av gps'en mens fergen flyter avgårde, men noen ganger så legger den til kilometrene fergen har kjørt når jeg skrur den på igjen, mens den ikke gjør det andre ganger.

Er det noen som har opplevd det samme, eller vet hvordan jeg kan skille de to fra hverandre, evt. hva jeg gjør som forårsaker det?

 

Begge kan jo være gunstig, men jeg vil helst bestemme selv når den gjør hva.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp solgt min 62s og har ikke brukt den veldig mye, men jeg tror du fysisk må slå av og på sporing. Hvis ikke du gjør det så vil den mest sannsynlig automatisk fortsette sporingen og dermed tegne en linje fra der du slo den av til der du er når du slo den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Jeg er litt usikker på om jeg forstår hva du mener, Jakro. Mener du at jeg begynner i "Tripcomputer", trykker på "Meny-knappen", og der burde finne et valg som heter "Pause all tracking"?

 

Bjerknez, jeg fant noe som kanskje kan hjelpe: Jeg går inn på "Oppsett" menyen, trykker på "Spor", og under "Sporlogg" velger "Ikke registrer". Skal prøve det i kveld om det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe som heter "Pause tracking" på 62s. Har i hvert fall ikke funnet noe. Funket det med Spor-Sporlogg-Ikke registrer? Eller er det bare sporet som ikke registreres, mens kilometerne fortsatt registreres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er som du sier, Fjellfoto. Tripptelleren ruller fortsatt pent avgårde. Har lest litt rundt på andre utenlandske forum, og det virker ikke som at det finnes en tilfredsstillende løsning på det. Men det jeg syns er litt merkelig er at den noen ganger registrerer kilometerne, mens den andre ganger lar være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrigering til @stjernehimmel. Det er korrekt at 62S ikke har denne funksjonen. Den finnes på Astro som er hundepeileutgaven av 62S, og jeg mente derfor den burde finnes der. Det er egentlig litt rart at det ikke finnes en slik funksjon per i dag. Jeg sender derfor e-post til Garmin og foreslår at dette bør programmeres inn til neste programvareoppdatering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er dette du må gjøre:

"Bjerknez, jeg fant noe som kanskje kan hjelpe: Jeg går inn på "Oppsett" menyen, trykker på "Spor", og under "Sporlogg" velger "Ikke registrer". Skal prøve det i kveld om det fungerer."

 

Jeg har samme gps som deg, og oppskrifta du har funnet frem til selv er den som gjelder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.