Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Diamond telt: teip på sømmer går i oppløsning


jaknudsen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Black Diamond Oasis som jeg er veldig fornøyd med:

 

ukATjKT.jpg

Det har vært med på ca 20 turer i de 7 årene jeg har eid det, og viser fortsatt ingen tegn til slitasje eller lekkasje. Da jeg tok det ut av posen i helgen oppdaget jeg imidlertid at ytterteltet virket litt klebrig og klistret seg til seg selv, og nærmere inspeksjon viste at at tapen på sømmene har tørket ut og begynt å gå i oppløsning:

 

bu7Wcu3l.jpg

 

 

Hva anbefaler dere at jeg gjør med dette? Frister lite å forsegle alle sømmene i ytterteltet … Tror også det trenger en vask pga klebrigheten (men jeg forstår ikke hvor dette kommer fra).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært nøye på å ikke gjøre det, men forrige gang det ble brukt var av en kamerat som lånte det. Han er imidlertid en mer dreven teltbruker enn meg, så jeg tviler egentlig på at det skulle ha blitt pakket ned fuktig. Kan det gjøre at teipen sprekker opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et ca 7 år gammelt Black Diamond mesa telt hvor ytterteltet ble klissete på innsiden. Sendte en mail med info til Black Diamond og fikk beskjed at det var en årgang med produksjonsfeil slik at de sendte nytt yttertelt i posten. Her er mailen jeg brukte til den europeiske garantimailen. [email protected].

 

Det kan se ut som ditt lider av samme problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tapen inneholder nok en gummiblanding, og gummiblandinger har en begrenset levetid, det spiller ingen rolle om telt har blitt brukt eller bare ligget stille, gummien eldes og går i oppløsning som et resultat av tiden uansett.

 

Som en kommentar til dette kan jeg si at footprinten til Oasis-teltet også har teipede sømmer, og disse ser ut som nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.