Gå til innhold
  • Bli medlem

Tilbehør til fisk


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Løk, mais, chilli, hvitløk, salt , pepper, potetmos. De seks første går i buken med folie rundt deretter på bålglørene i 10 min på hver side.

 

Ellers så er jo ørret på brød med litt majones og noen dråper sitron vanvittig godt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. det jeg har? I forrige uke ble det med ris og bretagne kyllingsaus med ekstra chili - funket utmerket, selv om det ikke er en kombinasjon jeg ville kommet på hjemme på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid med en pose med Lofot fiskesuppe. Når den er stappfull med fisk, blir det et måltid til 2.

Noen ganger har vi hatt med sojasaus og wasabipulver. Blandet det i en kopp og dyppet smale strinler fersk ørret med rødt kjøtt i det.

Aluminiumfolje eller en røykpose er også veldig kjekt å ta med. Ta med fiskekrydder. Jeg husker fortsatt en røye fra Finnmark, smørt inn med krydder fra et glass med fiskekrydder fra "chef" eller noe, stekt i aluniniumsfolje. Det var muligens den beste fisken jeg har spist i mitt liv.

Nå med mine eksperimenter på hjemmelaget turmat, har jeg laget paella. Det er ikke prøvd ut enda. Men jeg har tørket erter, paprika og tilsatt buljong og safran og ris. Er spent på å prøve den ut...

For mange år siden tok vi med en fersk pakke paella ris med krydder fra butikken. Det finnes antagelig fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.