Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor er det lov og fiske?


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Som tidligere nevnt så skal jeg og muligens en til på mc tur hvor vi blandt annet skal bevege oss opp i den norske fjellheimen hvor vi skal telte etc. Det jeg derimot lurer på er om det er lovlig og fiske i de vannene langs veien på fjellet uten å kjøpe svindyre fiskekort?

 

Det er snakk om å fiske til eget bruk. Kankej ett par fisker av ålreit størrelse hvis vi er heldige.

 

_____

 

Så en ting til:

Jeg trenger et meget simpelt og lett fiskeutstyr som er lett og ta med seg. Gjør ikke noe om det veier lit, men det må kunne pakkes ned bak på motorsykkelen. Hva bør jeg gå for her?

 

Jeg har ikke fisket siden jeg var drittunge og jeg får sikkert ikke fisk heller, men hvordan er sjansen for å få fisk i disse vannene og hva slags fisk kan man få her?

 

La oss feks. ta vannene man finner langs veien over Sognefjellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det jeg derimot lurer på er om det er lovlig og fiske i de vannene langs veien på fjellet uten å kjøpe svindyre fiskekort?

 

Det er snakk om å fiske til eget bruk. Kankej ett par fisker av ålreit størrelse hvis vi er heldige.

 

Så sant det ikkje står oppslag om at det er fritt fram å fiske, så er det ikkje fritt fram. Dei fleste plassane er ikkje fiskekort svindyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sognefjellet er det lov å fiske i vannene langs veien, mot å betale fiskekort. Dette kan gjøres f.eks. på Sognefjellshytta langs veien, eller i sportsbutikken i Lom. Vannene blir kultivert så jeg synes du kan betale for å fiske der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.