Gå til innhold
  • Bli medlem

sunnavindsnipa


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det nokon som her som har vore på sunnavindsnipa i hjørundfjorden på vinterstid? Er det mogleg å kome seg dit no utan bruk av tau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arnt Flatmo har et vinterbilde av Synnavindsnipa her http://impact.ii.uib.no/arnt/pics06/urfj_39zviewH.jpg

Bilde tatt nå i januar med forholdsvis lite snø i fjellet.

Har vært opp i der en 3-4 ganger tidligere, men ikke på vinteren. Drøyer du turen til f.eks mars-april, vil jeg tro at å gå opp i sørsida på solfast snø bør være greit nok med stegjern/isøks. Nordryggen er jeg mer usikker på, mulig at snøforholdene legger til rette for å gå ryggen direkte fra skaret midt på ryggen. Renna som ellers må passeres er utsatt, dessuten kan det kanskje bygge seg opp skavler i den vestligste delen av renna iom der er en liten rygg. Sistnevnte er synsing :wink: Uansett en alpin tur på vinteren vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ikke det at jeg har noe med det, men du finner finere skiturer enn det. Lang flat anmarsj, få høydemeter og forholdsvis lite skikjøring.

Hva er galt med lang flat anmarsj og få høydemeter? Syns det hørtes digg ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedkøyringa er nok ikkje den aller beste. Men sidan eg ikkje har vore der før, er det ein tur som fristar. Særskild no når eg kan køyre fjellvegen til ende. Eg tenkte også på denne turen som ein stegjarnstur. Eg satsar på anten Synnavindsnipa eller Risenosa til helga. Takk for tilbakemeldingane. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozzi, du (eller var det en annen...) har vel snakket varmt om Tårnet fra Trandal også. Det er i Sy(-ø-)(-u-) :wink: nnavindsnipaområdet :) Litt på siden av tråden, men hvordan er skavelen i østsida, helt øverst, på vinterføre? Den er jo mye sørvendt også, så det må være en bra tur nå framover... hvis det snør litt mer vel og merke :?

Ellers kan kanskje Tungremtindane være et godt alternativ hvis en absolutt vil en tur opp i Riksheimdalen, et par tverrgående hammere opp der men disse jevnes kanskje ut av snø? Litt mer nedkjøring også der, hvis det betyr noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eit fantastisk område, som eg føler er litt gløymt i forhold til området rundt Norangsfjorden og vestsida av Hjørundfjorden. Til dømes Skopphornet har ei fantastisk nedkøyring (kan faktisk samanliknast med nedjøyringa frå Grøtdalstindane). Også Tungremtindane-sida ser herlig ut. Men å gå på tårnet frå riksheimdalen kan fort bli ein svært lang og strabasiøs tur. Eit anna spørsmål: Er det nokon her som har vore på høgste del av Hundatinden på vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er eit fantastisk område, som eg føler er litt gløymt i forhold til området rundt Norangsfjorden og vestsida av Hjørundfjorden.

Langt i fra :cry: Har trakket noen turer langs alle toppene der. Men på vinteren er det verre, har vurdert Skopphornet på ski flere ganger. Nedkjøringen i sørsida er nok meget bra vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.