Gå til innhold
  • Bli medlem

Fottur og overnattinger i Geirangerområdet


ThereseSA

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren prøver å finne ut hva vi vil i sommer. Han nevnte at han skulle vært i Geiranger og gått fra "fjellhyllegård til fjellhyllegård", og andre spennende plasser.. Han er STORfan av "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu", for å si det sånn;) Skageflå er jo en sånn gård, men går det an å overnatte der da? Og er det evt flere slike gårder? Antar at vi bør ha med oss telt, eller iallfall jervenduk og kanskje noen stenger(erfaringer/tips ang dette?).

 

En annen sak er at vi får ny valp i sommer, hun kommer jo bare til å være rund 3 mndr når vi legger i vei, sikter på slutten av juli/begynnelsen av august. Vi har en voksen hund på 2 år også. Jeg ser for meg å ha valpen i sekken store deler av turen, så med andre ord kan jeg ikke ha full sekk fra før... Jeg opererte også i hofta i mars(artroskopisk reparasjon av labrumskade), og er neppe 100%, men vil virkelig gjennomføre en slik tur likevel. 

Samboern er alltid i uforskammet god form, så ikke noe redd for hans kondisjon iallfall;) Jeg planlegger å ha med meg mine nyinnkjøpte vandrestaver, antar at det vil hjelpe meg.

 

Er det noen som har gått en slik flerdagers-tur og har ruteforslag? Evt andre råd om hvilke gårder/utsiktspunkt/andre severdigheter vi bør få med oss? Vi har kun vanlig turutstyr og turerfaring, så ingen ruter som krever spesialutstyr og rappellering f.eks, hehe!

 

Jeg veit ikke helt hvorfor han er så ivrig på akkurat Geiranger, mulig han ser for seg tett konsentrasjon av naturperler og gamle gårdsbruk der. Er det evt alternativer vi bør vurdere?

 

Hilsen Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.