Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken sekk anbefaler dere?


Knut Magne

Anbefalte innlegg

Har sett på Lowe Alpine Contour IV hos turistforeningen og Bergans Alpinist 1. Eg er lei av å ha for liten plass i sekken, har en Fjellsport sekk på 85L og den er håplaus. Skal forresten ikkje meir enn 18-19kg til før det føles som om eg har tatt med heile huset.

Så eg er ute etter ca 100l og godt bæresystem...Hvilken av dei to eg har sett på er den beste trur dåkke? Veit nokon om ein plass der dei er billige??

Knut Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Når det gjelder sekk, så kjøpte jeg en Lowe Alpine Contoursekk (80+15). Den har ikke vært i hardt bruk enda, men foreløpig synes jeg den er utmerket! Spesielt bæresystemet er jeg veldig imponert over -har ikke angret ett sekund på kjøp av den sekken.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Norrøna Stetind 90 med Synkron bæresystem. Jeg synes den er god å ha på ryggen og bærer greit unge bører (20+ kg) med den. Synkron-systemet er svært smidig. Er så smal at det går greit på skiturer og under klyving. Har hatt den med på tøffe turer i 15 år. Modellen har utgått og det nærmeste nå er vel Norrøna Synkron 100.

Hvis du ikke skal på telttur er det ikke nødvendig med så stor sekk, da ville jeg heller ha tatt en på 40-50 L. Det er viktig å begrense seg slik at turen blir trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Kjøpte nylig en Norrøna 80 liter Synkron på Oslo Sportslager til ca 2100,- Har kun testa den med ca 15 kg på ryggen. Kjempegod bærekomfort. Noen dårlige løsninger - en nettlomme helt på toppen som 'fylles' med fokksnø, samt en gul reim inne i sekken som ikke kan løsnes. Den siste er nok prisen vi betaler for glidelåsåpning i fornten - som jeg egentlig ikke ønsker og som jeg sannynligvis ikke kommer til å bruke. Vil ikke nøle med å anbefale sekken, spesielt ikke til drøyt 2k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg har fått tak i Recon pack 125 L Fra norønna..

Til nå er jeg ekstremt fornøyd...

Marinejeger og andre spesial soldater bruker den Sekken, så det burdte si sitt :-(

Koster 4400 ca, men viss du skal ha Reckon pack Synkroflex 125 L som er enn litt nyere versjon så koster den ca 500 kr mer, men jeg likte ikke den så godt, pga dårlige løsninger noen steder på sekken...

MVH Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous
Hei...

Jeg har fått tak i Recon pack 125 L Fra norønna..

Til nå er jeg ekstremt fornøyd...

Marinejeger og andre spesial soldater bruker den Sekken, så det burdte si sitt :-)

Koster 4400 ca, men viss du skal ha Reckon pack Synkroflex 125 L som er enn litt nyere versjon så koster den ca 500 kr mer, men jeg likte ikke den så godt, pga dårlige løsninger noen steder på sekken...

MVH Ole Martin

Hvilke løsninger er forskjellig på Recon Pack Syncroflex fra på den gamle utgaven av Recon Pack?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er veldig fornøyd med min Lowe 80+15 L Cerro Torre (fra ca. 1997). Enkelt å justere bæresystemet (som er likt det som er på dagens sekker). Faste puter i reimer og hoftebeltet, i motsetning til de norrønasekkene eg har prøvd (men de er noen år gamle).

Bærer greit 23 kg. Det er beina som blir trøtte, ikkje ryggen.

Uansett MÅ du prøve med 15 kg i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se tema 'Utstyrserfaringer - Ryggsekker'. Der finner du mine og andres erfaringer.

Har selv 125l norrøna recon, den har kommet bedre ut på tester enn den nyeste modellen (litt for urolig på ryggen). Anbefaler den på det sterkeste.

Masse strammemuligheter, avtagbar sidelommer som gir ca 30liters tursekk, mye plass og utrolig stødig og go å ha på seg. Bærer glatt 30-40kg med den..

Ble først kjent med den i militæret, og var hardt brukt i tre år før jeg overtok den. Den var fortsatt like god og alt var i orden bortsett fra en spenne(plast) Men den er nå modifisert til en som tåler mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr en alpinist 2 som er god å bære. Kan bli utrolig varm om sommern men er ellers veldig fornøyd.

QSS bæresystemet har vunnet mange tester og stabeliserer sekken bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av de kjente merkene har meget bra sekker, så det blir til slutt et spørsmål om hva du føler sitter best på ryggen, samt de funksjonelle detaljene ved sekken.

Du bør prøve sekken med litt tyngde i før du kjøper!

Bruker selv Bergans Alpinist- meget bra sekk som kommer i forskjellige utgaver mht rygglengde, denne var jo og testvinner i flere år.

Norrøna, Berghaus, Arcteryx, Lowe osv. er jo kjent for gode sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.