Gå til innhold
  • Bli medlem

Mt. Damavand eller Mt. Ararat?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å reise til enten Mt. Ararat eller Mt. Damavand i midten av juli i sommer. Men jeg er litt usikker på hvilken.

 

Noen som her vært på en eller begge og som har noen innspill?
Tips til guide/turoperatør?

Er også åpen for andre forslag :)

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ararat var en del av Armenia fram til 1915, men har siden det ligget i Tyrkia. Grensa til Armenia er lukket så du kan ikke få aksess til fjellet fra den siden. Slik jeg har forstått det så må man søke om tillatelse helst 2 mnd før avreise (permit) men ellers ikke noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, @kj87!

 

Jeg vurderer å ta Mt. Damavand enten i år (sikter på August/September) eller i neste år. Jeg prøver akkurat nå å finne ut mer om fjellet, og jeg leter etter turkamerater som vil være med. Jeg har vært i Tehran før og på fjellet nord for byen, men ikke over 4000m.

 

Vi kan gjerne dele alt som vi finner ut, med mindre du allerede har bestemt deg for Ararat eller noe annet.

 

Her er litt inspirasjon: https://myroadtoisfahan.net/above-tehran/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitserk har turer til Mount Ararat .

Da går du riktignok i gruppe med flere, men kan alikevel anbefale det :)

Men hadde ikke tatt turen i juli .Det er ekstremt varmt ,. det er først når du passerer 3500 moh at det blir litt kjøligere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å reise til enten Mt. Ararat eller Mt. Damavand i midten av juli i sommer. Men jeg er litt usikker på hvilken.

 

Noen som her vært på en eller begge og som har noen innspill?

Tips til guide/turoperatør?

Er også åpen for andre forslag :)

 

Har erfaring bare med Damavand, men det var til gjengjeld en super opplevelse som for meg personlig blir vanskelig å overgå. Trenger ingen turoperatør og knapt nok guide (med forbehold om erfaringsnivå), men den jeg ble anbefalt var en yngre kar ved navn Hamed Bodaghi: [email protected] Han bor selv vekselsvis i Frankrike og Tehran, men har ansatte i byen Reine, noen kilometer fra Base Camp 1, Goosfand Sara. Her får du både transport, overnatting og guide (helt fra du lander med fly til du letter, om du vil). Profesjonelt og billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.