Gå til innhold
  • Bli medlem

Exped ergo hammock - lang person.


Jan Pihl

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker på å kjøpe en exped ergo hammock, men jer er 190 cm høy.
Har lest en del om den og det står at den skal passe til personer opp til 2 m., men flere som er 190 høye skriver at de ville ha ønsker at den var 10 cm lengre.
ER det noen her på forumet som er høye og har erfaringer med denne hengekøye.???
 

Mvh. Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaring med Exped Ergo, men hva er grunnen til at du har bestemt deg for denne? Hvilke alternativer har du vurdert?

 

For en omtrent identisk køye med mer funksjoner og mer vekt (men muligens samme lengdeproblem) så har du norske Amok Draumr.

Alternativt så er kanskje bridge hammocks noe å vurdere? De tar ikke like mye plass som Ergo og Draumr men du ligger nok ganske likt.

 

Warbonnet Ridge Runner: http://www.warbonnetoutdoors.com/ridgerunner-hammock/

 

Jacks'r'Better -

Bear Mountain Deluxe: http://www.jacksrbetter.com/shop/bear-mountain-bridge-hammock-deluxe/

Bear Mountain UltraLight: http://www.jacksrbetter.com/shop/bear-mountain-bridge-hammock-ultra-light/

 

Eureka Chrysalis: http://www.eurekaeurope.com/p/chrysalis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tenker på å kjøpe en exped ergo hammock, men jer er 190 cm høy.

Har lest en del om den og det står at den skal passe til personer opp til 2 m., men flere som er 190 høye skriver at de ville ha ønsker at den var 10 cm lengre.

ER det noen her på forumet som er høye og har erfaringer med denne hengekøye.???

 

Mvh. Jan

 

Exped Ergo har blitt relansert i en ny og større versjon. Mest sannsynlig er disse tilbakemeldingene fra den gamle versjonen som var litt liten. Jeg er ikke høy (179cm), men jeg vil anbefale deg å kjøpe LW-størrelse i liggeunderlag hvis du er 190cm. For å si det sånn. Jeg bruker 183cm liggeunderlag i køya når jeg selv er 179cm og det går helt fint. Da vil jeg tro det går helt fint å bruke 197cm liggeunderlag for deg som er 190cm selv.

 

For en omtrent identisk køye med mer funksjoner og mer vekt (men muligens samme lengdeproblem) så har du norske Amok Draumr.

Draumr er et godt alternativ den. Vær bare obs på begrensningene. Fotposen blir kald når det kaldt ute(den er ikke isolert av liggeunderlaget), den er forholdsvis tung, tarpen er litt liten for min smak og du må påregne å lage en egen løsning for å stoppe vann fra å renne ned langs tauene og ned på selve køya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei  Jan,

Kjøpte du Exped Ergo? Hva er i så fall dine erfaringer? Jeg er selv 194 cm og har en på vei i posten. Egga jeg på leggen der?

Krysser fingrene for at det fungerte for deg!

Jeg er 188, fortsatt god plass i exped ergokøya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exped Ergo har blitt relansert i en ny og større versjon. Mest sannsynlig er disse tilbakemeldingene fra den gamle versjonen som var litt liten. Jeg er ikke høy (179cm), men jeg vil anbefale deg å kjøpe LW-størrelse i liggeunderlag hvis du er 190cm. For å si det sånn. Jeg bruker 183cm liggeunderlag i køya når jeg selv er 179cm og det går helt fint. Da vil jeg tro det går helt fint å bruke 197cm liggeunderlag for deg som er 190cm selv.

 

Draumr er et godt alternativ den. Vær bare obs på begrensningene. Fotposen blir kald når det kaldt ute(den er ikke isolert av liggeunderlaget), den er forholdsvis tung, tarpen er litt liten for min smak og du må påregne å lage en egen løsning for å stoppe vann fra å renne ned langs tauene og ned på selve køya.

 

3.0 har fått en løsning som hindrer vann å renne ned langs tauene. Tarpen har også blitt større, men jeg kjøpte ikke tarpen da jeg har min egen. Men det kommer muligens en lengre versjon, du kan høre med folka på amokequipment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei

Jeg har sovet noen netter i Exped Ergo sin siste modell. Sist gang var en uke i den nordlige delen av argentinsk Patagonia på fisketur med temperaturer under null på nattestid. Det gikk strålende. Jeg er 1,81 høy, men jeg regner med at den vil passe deg på 1,90. Man sover meget behagelig i denne køya, men den er skjør! Det er lett å få revner i stoffet, spesielt nede ved fotenden hvis man er litt uforsiktig. Jeg er enig i at man bør gå for en DW exped-type liggeunderlag da den er meget romslig der man legger inn liggeunderlaget, men man kan kompensere med å stappe inn klær i dette rommet (jeg bruker Downmat 7m). Tarpen er gigantisk og meget god!

Jeg ville også sett på Amok Draumir. Den virker hakket mer solid, men tarpen er mindre.

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.