Gå til innhold
  • Bli medlem

Ødelagt skallbukse


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte i januar i år ei norrøna falketind gtx proshell bukse, buksa har blitt pent brukt på kansje 5-6 skiturer. Fikk se her om dagen at buksa har revnet nede ved beinet der strammingen er. Trodde gtx proshell skulle være litt robust??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at buksa har gått i stykker, du må uansett selvsagt prøve å reklamere på den!

Falketind er av de lettere seriene til Norrøna, slitestyrken vil ikke være den samme som f.eks Trollveggen, men alt skal selvfølgelig tåle å ble brukt.

Det er flere nivåer på Gore tex, altså flere membrantyper, men det er stoffet som er laminert på utsiden (og innsiden), som definerer slitestyrken. Så vidt jeg kan se så er Falketind buksa "Gore tex", altså ikke Pro, men "vanlig" Gore tex. GTX er vel bare en forkortelse for at det er et produkt med Gore TeX membran.

Evulusjonen på de "tøffeste" membrane har gått fra XCR til Pro Shell til den som er nå Pro (fra ca 2år tilbake). Materialer med Pro skal også være vevd med ripstop mønster. Det står også "Pro" ved Gore tex logoen.

Arcteryx f.ex oppgir tykkelsen på stoffet på sine plagg. 40 er tynnere, 80 er det som brukes i SV produktene, AR har en blanding for å gjøre plaggene lettere der 80 brukes på slitasjeutsatte steder, og 40 på resten. 150 brukes nederst på buksebena på enkelte modeller det det ikke brukes enda kraftigere materialer for å kunne motstå slitasje fra f.eks stålkanter på ski.

Gore tex er en liten "jungel" av produkter av forskjellige nivåer med forskjellige egenskaper og slitestyrker

, men ingen får sette en Gore tex logo på et dårlig produkt, for alle produktene blir "godkjent" av Gore&Co før de kommer i salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjøpte i januar i år ei norrøna falketind gtx proshell bukse, buksa har blitt pent brukt på kansje 5-6 skiturer. Fikk se her om dagen at buksa har revnet nede ved beinet der strammingen er. Trodde gtx proshell skulle være litt robust??

Kontakt Norrøna, det der får du sikkert reparert eller du får en ny bukse.

Norrøna lever av at produktene deres har god kvalitet, derfor strekker de seg langt for å hjelpe deg i tilfeller som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal levere buksen på sport1 der den ble kjøpt. Inni buksa på lappen står den goreTex proshell

Gjør det! Men står det GoreTex Proshell(og ikke bare "Pro") er produktet minimum 2 år gammelt. Ikke at det skal ha noen betydning for reklamasjonen så lenge du kjøpte den for noen mnd. siden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis sin Norrøna bukse fikk et eller annet revne nederst på beinet. Han tok den bare med til Norrøna butikken i Oslo og de fikset alt.

 

Kontakt Norrøna først. Kan godt hende du skal sende buksa rett til de. Slik er det hvertfall med Bergans. Der sender man direktem ikke via butikken man kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har ikke sett den tråden her før nå. Jeg kjøpte ei Falketind gtx-bukse sjøl i fjor sommer og la ut på en uke i fjellet. Etter to-tre timer normal gange på sti så hadde jeg en flenge på innsiden nederst på buksa, der hvor bena kan finne på å møtes for litt gnissing. Dette problemet har jeg aldri vært borti før. Flengen ble større og jeg endte opp med en uke med skoene neddi lærstøvlene. Jeg fikk i etterkant medhold på reklamasjon og så la jeg i et par hundrelapper ekstra og oppgraderte til ei Recon-bukse.

God bukse å gå i, jeg liker vid passform og kudos for bukseselehemper. Jeg skal ikke utelukke produksjonsfeil, men med den erfaringen jeg fikk så gikk jeg altså tilslutt for Reconbuksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.