Gå til innhold
  • Bli medlem

snöläget


marmotta

Anbefalte innlegg

Just nu är det bra fart på snösmältningen på kontinenten - upp till en dm om dagen på vissa mätstationer. Hur ser det ut i de sydnorska fjällen just nu, t ex Dovre, Jotunheimen och angränsande områden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag förstår faktiskt inte hur man ska kunna utläsa något alls av den kartan. Bättre då med wecamerorna som afe länkar till. Och jag har ju själv länkar från min sajt.

 

Nei det er ikke så mye info; kun sånn ca snødybde, snøsmelting sist uke, snømengde i forhold til normalår, snømengde i forhold til i fjor, skiføre, mengde nysnø i det siste + litt til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke så mye info; kun sånn ca snødybde, snøsmelting sist uke, snømengde i forhold til normalår, snømengde i forhold til i fjor, skiføre, mengde nysnø i det siste + litt til,

Bortsett fra at kartet viser barmark på mine kanter, mens det fortsatt er opp mot en meter snø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helg var det fortsatt skiføre på Dovrefjell. Det begynner vel å bli mye bart mellom snøfeltene. Når du går opp fra f eks Kongsvoll begynner du på barmark og råtten snø før det blir fast under. Kjører du veien fra Engan er det snø med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kryssa vegen over fjellet mellom Aurland og Lærdal for 2 dagar sidan. Ettersom vegen var nybrøytt, måtte eg gå omlag ein kilometer for å finne eigna passeringspunkt. Brøytekantane var ca 5m på det minste. Der fresen og ei gravemaskin dreiv akkurat då, synte ingen av dei over snøkanten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kryssa vegen over fjellet mellom Aurland og Lærdal for 2 dagar sidan. Ettersom vegen var nybrøytt, måtte eg gå omlag ein kilometer for å finne eigna passeringspunkt. Brøytekantane var ca 5m på det minste. Der fresen og ei gravemaskin dreiv akkurat då, synte ingen av dei over snøkanten.

 

Var på ski i området 1.mai-helga, der kommer skiføret til å vare lenge utover sommeren! Ikke en barflekk å se over 1000moh i traktene rundt Blåskavlen, noen få opp mot Grånosi og Bleia.

 

EirikW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.