Gå til innhold
  • Bli medlem

Campx Twin Camp, telt - Erfaringer?


cyrux

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette teltet?

 

Har ett helsport soldalen 3 camp telt men kunne tenke meg ett telt med mer høyde.

 

 

Har sett på denne:

http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/campx-twin-camp-telt/p/1072967_1_style#review-write

 

Teltet kommer til å bli brukt om sommeren på "fine dager" på campingplasser. Vekt er ikke så nøye da jeg skal ha det i bilen så skal ikke bære det.

 

Tåler det en god regnskur? Bør jeg vurdere ett annet telt (link)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er skeptisk til slike billigtelt, naboene kjøpte et lignende billigtelt på XXL og han knakk to stenger og det revnet når han satte det opp, han byttet teltet og kjøpte Helsport Gimle 4+, senere kjøpte jeg også det teltet og det har fungert greit, jeg måtte riktignok sende det inn til reparasjon fordi en hempe løsnet, men etter å ha brukt det som ett campingtelt på høyfjellet sommer og høst i to sesonger er jeg fornøyd.

Jeg har kjøpt til footprint og det ekstra innerteltet, slik at jeg nå har plass til 6 personer (eller egentlig 7, fordi 4 manns innerteltet fint har god plass til 5 voksne mennesker).

Jeg er forøvrig ganske sikker på at det billigteltet holder vannet ute, det er mer ett spørsmål om hvor solid duken,sømmene og stengene er.

Link til Helsport Gimle 4+:

http://www.helsport.no/gimle-family-4-2

http://www.xxl.no/villmark/telt-og-lavvo/telt/helsport-gimle-family-4+2-telt/p/1073653_1_style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike telt er ok til bruk på campingplasser, ved vann etc. Da har man bil/kano helt frem og det er greit om det veier litt. Ikke noe for fjellbruk.

Kvalitet er nok ikke den beste så man må regne med mer slitasje enn dyre telt.

Med fargevalget blir det sikkert mer enn lunt i det på morgenen når sola har stått opp.

Prismessig er det jo rimelig så en kan jo skifte ut dette omtrent før hver sesong hvis det ikke tåler så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det skulle by på noen store problemer å sette opp Easy Camp Galaxy 400, men det er vanskelig å dømme ut fra bildene, som regel oppdager man ikke eventuelle vanskeligeheter før man står der og setter opp teltet, men det er ihvertfall ingenting med selve konstruksjonen som skulle tilsi at det skal være noe vanskelig å sette opp, det er ett relativt standard tunneltelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.