Gå til innhold
  • Bli medlem

Friluftsfolk i Vadsø - dansk pige vil ud på tur!


Frk. Dinesen

Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg er lige flyttet til Vadsø her fra d. 28, og 4 mdr. frem, og vil rigtig gerne ud på vandreture og lære lidt friluftsfolk at kende.

Er der nogen herinde som vil introducere mig for området og tage mig med på ture?

Jeg er vant til at vandre, overnatte ude og alt det der.

 

Vh. Sara

 

(Jeg er også frisk på klatreture, både sports og trad.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej

 

Jeg er lige flyttet til Vadsø her fra d. 28, og 4 mdr. frem, og vil rigtig gerne ud på vandreture og lære lidt friluftsfolk at kende.

Er der nogen herinde som vil introducere mig for området og tage mig med på ture?

Jeg er vant til at vandre, overnatte ude og alt det der.

 

Vh. Sara

 

(Jeg er også frisk på klatreture, både sports og trad.)

 

Hei Sara! Og velkommen til forumet, her i Vadsø er det fantastiske muligheter for å dra på tur. Enda ligger snøen i fjellet (som du sikkert kan se) Og vandreturer uten ski er noe begrenset i noen få uker til. Snøen er "råtten"  (kom fra skitur i dag). Hvis kommer litt mer varme, vil den korteste vandreløypa være ok å vandre innen 2 uker. I mellomtiden til forholdene blir bedre har vi ei rute vi bruker å gå som er ca 9 km fra bysentrum (tur-retur), eller vi er ute å seiler hvis det er bra med vind.

 

Hvis du har lyst til å bli introdusert for mulighetene her i området, send meg en PM da vel.

 

Mvh

Thomas

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det ikke så langt fra Vatsø til Passvik. Du trenger vel bare en bil.

Jeg var i militæret på Høybuktmoen og på Jøkåsen sør i Passvik.

Et fantastisk turområde.

 

Jeg støtter den, og ikke du trenger ikke bil heller. Jeg har tatt mange langhelger i Pasvik, med å ta Hurtigruta fra Vadsø til Kirkenes for så å ta skolebussen et lite stykke opp i dalen. Sandnesdalen eller Ørnevannet.  Og buss tilbake til Vadsø søndag ettermiddag og da stort sett fra Neiden.

 

PS, hvis jeg husker rett, er det dårlig med busser i skoleferien, men da holder jeg meg unna Pasvik uansett (altfor mye mygg, klegg, knott med mer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sara

 

Jeg er gira på fjellturer i Vadsø området i sommer. Er i Vadsø fra midten av juni til midten av august. Arbeider turnus deler av perioden. 

Er veldig glad i gåturer i fjellet og godt kjent i området.

 

Ta kontakt :)

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.