Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekk for sykkelturer


frank75

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny sekk som jeg kommer til å bruke en del på sykkelturer.

Har noe av oppakning på sykkelen men får ikke plass til alt der. Så resten blir da på ryggen.

Tenkt meg en på ca 50 liter.

Er det noe jeg burde være obs på I og med den skal brukes mye på sykkelturer?

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt kjipt å sykle med så stor sekk, men det går vel. Pass på at den ikke bygger for høyt på ryggen, eventuelt ta av topplokket og bruk et regntrekk eller noe liknende. For eksempel har jeg en Bergans Helium 55l som er en veldig bra sekk, men blir alt for høy til sykling. 

Ellers er det annerledes å sykle enn å gå med sekk, så du må kjennelitt hvordan den sitter på ryggen når du er foroverbøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt og har endel sekker, min erfaring er at Bergans Birkebeiner 35 l er god å sykle med. Jeg sykler av og til med en Boreal Lost Coast 60. Det høres jo fælt ut, men om jeg tar ut Alu/Pe-ramma så den former seg etter ryggen, så er det faktisk bedre. Exos var ikke god å sykle med, for rigid ramme. Stivt hoftebelte kommer også i veien, så det er mye å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg mener, at ryggsekk ut over Camel-bag med småtterier er en uting på sykkel. Setet sitter jo helt opp i drøvelen!

 

Jeg har vært på en del sykkelturer i tidens løp med 2 sidetasker på bagasjebrett og telt og sovepose tvers over. Til og med litt fiskeutstyr ble med - og jeg er ikke dedikert lettpakker.  En styrtaske kan romme foto og ting du må ha for hånden.

 

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gammel tråd, men jeg leker litt necromancer lell :)

 

Vil anbefale alle som vurderer ryggsekker for sykling til å vurdere alle de bra løsningene som finnes der ute for å montere på sykkel. Vil man ikke utstyre sykkelen med bærere og sidevesker, kan for eksempel firma som Revelate Design (www.revelatedesign.com) tilby en god del løsninger som festes direkte på sykkel. Disse kan man bestille direkte fra Alaska eller kjøpe via lokale forhandlere som www.bcsport.no eller www.bikeshop.no

 

Sjøl har jeg akkurat bestilt en del varer fra produsenten, deriblant holder for telt som feste på styre, en setebagløsning som kan holde store drybags der jeg har planer om å putte liggeunderlag/sovepose, samt et par andre bager for ting som mat, klær og matutstyr. Håpet mitt er da å klare meg med maksimalt en sykkeltilpasset 25l-stisyklingssekk på ryggen, og unngå å bære noe av den tunge bagasjen på ryggen for to-tredagersturer.

 

Etter at jeg gikk over til bruk av sidevesker på sykkelen jeg bruker mest for transport, har jeg blitt smått allergisk mot sekk på ryggen hvis jeg skal frakte tyngre ting med sykkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.