Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring fra Peak Lenin?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Ursäkta för ett något sent svar, har inte varit specieltl aktiv på internet sista tiden. Desto mer tid för turer! :)

 

Hursomhelst, vad det gäller flyg vet jag att brittiska BMI tidigare flög dig. Dock verkar det som de lagt ned sina rutter till Bishkek. Numera verkar det mest vara Turkish och Aeroflot som flyger, inte lika billigt men ändå (http://www.skyscanner.no/)

 

Du kan använda min kontakt Igor Fedajev ([email protected]), han sitter i Moskva/St. Petersburg men kan hjälpa till med allt från transporter, hotell, BC support och tillstånd i Krigisztan då han har kontakter i samtliga komersiella expeditionsfirmor som verkar i området. Om ni bara vill ha ”hjälp” med tillstånd och ingen BC support eller ens guidning kan han skräddarsy ett paket åt er.

 

Vi åkte bil från Bishkek till Osh men om ni är rädda om era liv föreslår jag att flyga istället. Vägarna är inte det bästa.

 

Så mitt tips är att skicka mail till Igor med en plan hur ni vill göra, då kommer ni får kontaktinfo och telefonnummer till BC chefen på Pik Lenin, Victor Artamokhin, samt hans folk i Osh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du inte får tag på Igor, så har du här kontaktpersonerna på plats i KGZ som vi använde oss av för att få tillstånd samt allmän info gällande Pik-Lenin, Pobeda och Khan-Tengri.

 

I Osh:

+996 77 941 32 04 Zied
+998 55 220 54 94 Mukhammad-Sali

I Bishkek:

+996-312-591759 Dinara (från Ak-Sai Travel)

+996-312-591790 Svetlana (från Aks-Sai Travel)

 

I Bishkek hittar du Ak-Sais huvudkontor som är den största kommersiella operatören gällande klättring. Även ITMC hjälper till med tillstånd och transporter lokaler. Dessa kan du kontakta direct för hjälp med papper. Jag rekommenderar viss BC support på Pik Lenin, typ transport dit samt kanske sova första natten där. För då kan ni sen förvara överflödiga prylar där tills ni kommit ned igen (så gjorde vi). Sen är dom jävlig bra på att hålla fester i deras yurtor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.