Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringstind Superlighet bardunsproblem


JorgenKn

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig kjøpt med dette teltet og har lagt merke til at bardunene foran på sidene av teltet henger to og to sammen. Hvorfor det? Ser at ingen av videoene på youtube har det. Mulig teltet mitt er en ny versjon. Problemet med dette er at jeg synes det er vanskelig å i det heletatt få avstand mellom inner og ytterduk akuratt der. Ved å kjøpe 2 barduner og 2 plugger til, kan problemet løses. Men trengs det virkelig modifikasjoner på et helt nytt telt?

 

Hvordan løser dere dette?

 

Her er det jeg mener:

 

post-16057-0-03516000-1429815009_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sparer gram å kutte ut ein mindre bardun og ein mindre plugg. Å spare vekt har aldri skapt perfekte telt, men det skapar lettare telt. Dette er eit typisk eksempel på at lettvekt har sin pris.

Dersom teltet ikkje fungerer hensiktsmessig, er det jo bra at ein kan modifisere det, heilt uavhengig av om det er nytt eller gamalt. Og i dette tilfellet er det jo veldig enkelt å gjera noko med det dersom ein synest funksjonaliteten har tatt for mykje skade av vektsparinga. Så, ja, dersom du løyser eit problem med to bardunar og to pluggar, så gjer du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har prøvd flere vinkler på pluggene også uten at det endret så mye. Kan det likevell ha noe å si? Noen som har dette teltet som vet?

Personlig synes jeg de få ekstra grammene med flere barduner ikke gjør noe, så blir mest sannsynlig den løsningen om det ikke skulle dukke opp en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Helsport og spør hva intensjonen er med det opplegget. OM det bare er å spare vekt er det dumt hvis det går utover oppsett. Telt i slike lette materialer bør nok forankres så mye man kan, hvertfall på fjellet. Ta gjerne bilde av teltet oppsatt så de ser hva du mener ikke fungerer så bra. Godt mulig de sender deg litt ekstra bardun og et par plugger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sakt det før, og sier det gjerne igjen. Helsport har en eventyrlig service. Det er mer enn hva man kan si om enkelte andre teltmakere

 

Hvilke andre teltmakere er det du referer til? Kunne vært interessant å høre dine erfaringer, da de aller fleste teltprodusentene jeg har hørt om er ganske serviceinnstilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv har eg bare erfaring med kundeservice hjå Helsport, og den erfaringa var diverre ikkje god. Det var også eit dårleg teikn at eg måtte ta kontakt med dei den gongen.

Eg har meir erfaring med eit anna teltmerke men der har eg aldri hatt bruk for kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.