Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur Kautokeino-Abisko


Anbefalte innlegg

Annonse

Er det noen som har gått, eller som kjenner strekningen Kautokeino til Abisko? Vurderer å gå turen neste vår. Har vært i Abisko tidligere i forbindelse med at jeg har gått Kungsleden, men ikke lenger npå ski.

Ja, har gått turen på ski. En flott tur i lett terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kautokeino - Porojärvi - Kilpis, så fortetter du over isen (om den er trygg) til Goldahytta, så Gappohytta. Derfra kan du enten sikte deg inn på en hytte på svensk side eller gå til Rostahytta. Videre til Dærtahytta, før Dividalshytta runda eg øst for fjellet Jerta, så er det bare å følge DNT-ruta og DNT-hyttene til Abisko. Det er litt bratt ned til Lappjordhytta, så der bør du se deg om under nedfarten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kautokeino - Porojärvi - Kilpis, så fortetter du over isen (om den er trygg) til Goldahytta, så Gappohytta. Derfra kan du enten sikte deg inn på en hytte på svensk side eller gå til Rostahytta. Videre til Dærtahytta, før Dividalshytta runda eg øst for fjellet Jerta, så er det bare å følge DNT-ruta og DNT-hyttene til Abisko. Det er litt bratt ned til Lappjordhytta, så der bør du se deg om under nedfarten.

Tusen takk for svaret! Det er til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.